اخبارها درمورد کنفرانس شیائومی که دیروز برگزار شد، در سرتاسر اینترنت در جریان است و دستگاهی که بیشترین پوشش خبری را داشت، Xiaomi Mi Note 2 نبود، بلکه تلفن همراه مفهومی Mi MIX است.

تصاویری از گوشی شیائومی Mi 5S

گوشی مفهومی Mi MIX شیائومی به این دلیل محبوب است که غیرمنتظره بود. کاملاً غیرمنتظره. هیچ فردی تا دیروز درمورد آن اطلاعی نداشت. فرایند تهیه آن بسیار محرمانه بوده و متعجب نخواهیم شد اگر تمام افرادی که بر روی این پروژه کار کرده بودند، سوگند رازداری خورده باشند. حال که از این تلفن همراه پرده‌برداری شده، اینترنت را منفجر کرده است.
این تلفن همراه مفهومی، مجهز به یک صفحه نمایش ۶٫۴ اینچی بوده که به شما احساس یک صفحه نمایش ۵٫۵ اینچی را می‌دهد زیرا در سه سمت خود بِزِل (حاشیه دور صفحه نمایش) ندارد. در این دستگاه از پردازنده Snapdragon 821 به همراه حافظه رمmi-mix-screen  ۵ گیگابایتی استفاده شده و  حافظه داخلی آن در دو نسخه ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی عرضه می‌شود و بسیار مقرون به صرفه است. تمام موارد این تلفن همراه دوست‌داشتنی است.
در حین رونمایی این فبلت شیائومی در کنفرانس دیروز، جزئیات بسیار مهمی ذکر نشدند که شامل تهیه‌کننده صفحه نمایش و دوربین آن بود. البته اکنون این اطلاعات فاش شده‌اند. صفحه نمایش ۶٫۴ اینچی این تلفن همراه، ساخت Sharp است.ov5675ov16880
سنسورهای دوربین‌های این تلفن همراه هم ساخت OmniVision است. دوربین جلوی آن سنسور ۵ مگاپیکسلی OV16880 بوده و اندازه آن ۱٫۱۲ میکرومتر است. سنسور پشت ۱۶ مگاپیکسلی با سایز ۱/۳٫۰۶ اینچ است. این سنسور بر اساس فناوری قالب انباشته PureCel Plus-S ساخت OmniVision تهیه شده است.

منبع: GizmoChina