تا کنون شاهد دستبندها و ساعت‌های هوشمند بسیاری بوده‌ایم که به بازار آمده و رفته‌اند، اما Xiaomi Mi Band 2 تنها مدلی است که تأثیری طولانی‌مدت بر روی بازار چین و بازار بین‌المللی گذاشته است. این دستبند، هنوز هم به عنوان انتخابی جهانی در نظر گرفته می‌شود. چند ماه از زمانی که Mi Band 2 منتشر شده، گذشته و هنوز هم از علاقه مردم به آن حتی ذره‌ای هم کم نشده و در حال جذب توجه‌های بیشتری در سرتاسر جهان است.

لپ تاپ شیائومی با شبکه 4G

اما چه موردی، این دستبند سلامتی را بسیار خاص کرده است؟ چرا مردم آن را بسیار دوست دارند؟ خب، برای این‌که خوانندگان ما متوجه جواب این سؤال‌ بشوند، ۵ دلیل را برایشان بازگو خواهیم کرد که نتوانند آن را تحسین نکنند.

دلیل ۱: قیمت بسیار ارزان و مقرون‌به‌صرفه
درست شنیدید! Mi Band 2 قیمتی حدود ۲۶ دلار (پس از استفاده از کوپن) دارد و به هر فردی امکان لذت بردن از ویژگی‌های آن را می‌دهد. با هزینه کردن چنین مقداری، چیزی را از دست نخواهید داد و حتی چندین منفعت هم برای سلامتی خود خواهید داشت. با این حال، نسل قبلی این دستبند سلامتی که شامل Xiaomi Mi Band و Mi Band 1S است، بسیار ارزانتر از اجداد خود هستند که ما را به دلیل دوم می‌برند.

دلیل ۲: استقلال با صفحه نمایش OLED
تمام مشتاقان شیائومی، به خاطر دارند که جد Xiaomi Mi Band 2، صفحه نمایش نداشت. به همین دلیل است که کاملاً به تلفن همراه وابسته بودند و حمل تلفن همراه هم در حین ورزش، بسیار ناراحت‌کننده بود. بنابراین شیائومی صفحه نمایش ۰٫۴۲ اینچی OLED را در دستبند سلامتی شیائومی ورژن ۲ معرفی کرد. این صفحه نمایش، خازنی نیست، اما هنوز هم می‌توانیم گام‌هایمان را مشاهده کرده، کالری‌ مصرف‌شده را ببینیم، فاصله را محاسبه کرده و ضربان قلب را بررسی کنیم. این فرایندها توسط دکمه‌ای که در کنار صفحه نمایش قرار گرفته، قابل مشاهده است. علاوه بر آن، صفحه نمایش آن ضد خش بوده و اثر انگشت بر روی آن نمی‌ماند و یک لایه محافظ اضافه بر روی آن دارد. با وجود این صفحه نمایش، می‌توان به تلفن همراه، نه گفت!

دلیل ۳: طول عمر باتری زیاد
چه کسی فکر می‌کرد با معرفی صفحه نمایش OLED در Mi Band 2، طول عمر باتری آن ۲۰ روز افزایش یابد؟ حتی این مدت زمان، ۲ برابر برادر آن یعنی Mi Band 1S است که طول عمر باتری آن ۱۰ روز بوده و صفحه نمایش OLED ندارد. باور کنید یا خیر، تحمل باتری برای ۱ ماه عددی میانگین است، اما اگر به دقت از آن استفاده کنید، می‌تواند به راحتی بیش از ۳۰ روز دوام آورد. دلیل این دوام، وجود باتری ۷۰ میلی آمپر ساعتی لیتیوم پلیمر است.

دلیل ۴: پایداری بی‌نهایت
دلایل بسیاری وجود دارد که چرا هیچ‌گاه شکایتی مبنی بر خرد شدن Mi Band 2 وجود نداشته است. شاید این دلیل، در شیشه ضد خش و شاسی ساخته‌شده از آلیاژ پلاستیک آن نهفته است. ما قبول داریم که مدل‌های قبلی بسیار پایدارتر بودند، زیرا از آلیاژ فلز آلومینیوم ساخته شده بودند. Mi Band 2 اندکی آسیب‌پذیر است، اما هنوز هم آنقدر ضعیف نیست که دستبند سلامتی را خرد کند. این محصول، حتی تصدیق IP67 هم دارد زیرا ضد آب و ضد گرد و غبار است.

دلیل ۵: ویژگی‌های فوق‌العاده
Xiaomi Mi Band 2 تمام ویژگی‌هایی را که در یک دستبند سلامتی احتیاج دارید، به همراه دارد. این ویژگی‌ها شامل مواردی همانند زیر است:
– یک سنسور حرکتی نظامی
– مونیتور لحظه‌ای ضربان قلب
– گام شمار برای نشان دادن فاصله، گام‌ها و شمارش کالری
– بررسی خواب به صورت خواب عمیق و سطحی
– آلارم برای بیدار شدن
– یادآوری عدم تحرک
– هشدارهای تلفن (تماس‌ها، اخطارها و غیره)

در نهایت، می‌توانیم بگوئیم که:
Xiaomi Mi Band 2 یکی از ارزان‌ترین، بهترین، مستقل‌ترین و پایدارترین دستبندهای هوشمند سلامتی بر روی این سیاره است.