از زمانی که قابلیت ۸۰۲٫۱۱ac در تی وی باکس‌ها مشاهده شد، به دنبال خرید روتر با این قابلیت بودیم. ۸۰۲٫۱۱ac، آخرین استاندارد WiFi است. محدوده گسترده قیمت‌های روترهایی که چنین امکانی را فراهم می‌کنند، بسیار گسترده است. یکی از مهمترین فاکتورها که بر روی قیمت تاثیر می‌گذارد، کلاس‌های متفاوت روترهای WiFi است. نام گذاری این کلاس‌ها، بر اساس استاندارد WiFi (AC یا N) با شماره مرتبط به مجموع گرد شده حداکثر توان عملیاتی در ۲٫۴ گیگاهرتز و ۵ گیگاهرتز صورت می‌گیرد.

سوالات متداول دوربین 360 شیائومی

بر اساس مشخصات کلاس‌ها، تصمیم بر گشتن به دنبال روترهای AC1200 یا بالاتر از آن بودیم، بنابراین روتر کوچک شیائومی را یافتیم که روتر AC1200 بوده و حتی ارزان‌تر از برخی روترهای AC750 است. در این مقاله، روتر کوچک شیائومی را به صورت مختصر بررسی خواهیم کرد.

در این روتر از پردازنده MediaTek MT7620A در ۵۸۰ مگاهرتز استفاده شده است. ۱۲۸ مگابایت DDR2 به عنوان حافظه سیستم در روتر کوچک شیائومی به کار برده شده و نرخ انتقال حداکثر ۳۰۰ مگابایت بر ثانیه در ۲٫۴ گیگاهرتز و ۸۶۷ مگابایت بر ثانیه در ۵ گیگاهرتز دارد. امنیت بی سیم این روتر، کدگذاری WPA-PSK / WPA2-PSK است.

کانال‌های ۲ گیگاهرتزی این روتر ۱، ۲، ۳، ۴، ۵، ۶، ۷، ۸، ۹، ۱۰، ۱۱، ۱۲ و ۱۳ بوده و کانال‌های ۵ گیگاهرتزی هم ۱۴۹، ۱۵۳، ۱۵۷، ۱۶۱ و ۱۶۵ است. کانال‌های انتخاب فرکانس پویا هم در ۵ گیگاهرتز از این قرار خواهد بود: ۳۶، ۴۰، ۴۴، ۴۸، ۵۲، ۵۶، ۶۰، ۶۴٫

اترنت این روتر، دو LAN (Fast Ethernet) و یک WAN (Fast Ethernet) است. یک درگاه USB 2.0 هم به عنوان هاست برای فضای انبوه خارجی و یا دانگل ۳ گیگابایتی در این دستگاه تعبیه شده.

از نکات بسیار مهم روتر کوچک شیائومی، طراحی بسیار جذاب و ابعاد بسیار کوچک ۱۴٫۹ x 13.8 x 3 سانتی متری آن است.

با وزن ۲۵۳ گرم، این روتر جزو سبک‌ترین‌های بازار بوده و با قیمت مقرون به صرفه و ویژگی‌های بسیار عالی عرضه شده توسط آن، یکی از بهترین گزینه‌ها محسوب می‌شود.