اگرچه گوشی Mi 5S شیائومی در لیست برترین گوشی‌های هوشمند چینی گنجانده شده است، با این حال طرفداران واقعی سری Mi از این گوشی ناامید هستند، زیرا می‌دانند که اپل چینی قادر به ارائه گوشی‌های بهتر است. مدیر عامل این شرکت، لی جون، عنوان کرد که فقط یک شانس برای حفظ این وضعیت وجود دارد و آن گوشی Mi Note 2 شیائومی است. به نظر می‌آید که پکیج دومی با تمام ویژگی‌هایی همراه است که انتظار می‌رود یکی از دو دستگاه شیائومی با نام Mi 5S و یا Mi 5S Plus باشد. یکی از این ویژگی‌های پیش‌بینی‌شده بدنه سرامیکی گوشی است که گفته شده است برای هر دستگاه شیائومی (مانند دو گوشی Mi 5S و Mi 5S Plus) به دلیل مشکلات ظرفیت در نظر گرفته نشد. توجه داشته باشید گوشی هوشمند Mi Note 2 دارای بدنه سرامیکی خواهد بود، چرا که آخرین گزارش فاش‌شده آن را اثبات می‌کند.xiaomi-mi-note-2-3
در حال حاضر دستگاه Mi Note شیائومی تنها با قیمت ۸۰۰ یوان ($۱۲۰) در دسترس می‌باشد. این بدین معناست که نسخه‌های جدیدتر این سری به زودی موفقیت خوبی در بازار پیدا خواهند کرد. برخی از شایعات می‌گویند که گوشی همراه Mi 2 شیائومی در ماه اکتبر رونمایی خواهد شد و برخی منابع ادعا دارند که این رونمایی در اواسط ماه نوامبر اتفاق می افتد. بدون در نظر گرفتن تاریخ اعلام آن، مطمئن هستیم این دستگاه قبل از پایان سال ۲۰۱۶ به دست ما خواهد رسید. اما آنچه جالب‌تر است، عناصر طراحی، سخت‌افزار و ویژگی‌های نرم افزار این دستگاه است.

تصاویر می بند ۲ نسخه یادبود Mi 6

گفته شده است، اسمارت فون Mi Note 2 شیائومی در طراحی جذاب و تنوع بسیاری در رنگ‌بندی، وارد بازار می‌شود. در واقع، ما پیش از این هم شاهد آن بودیم که پرچمداران گوشی شیائومی در تنوع رنگی روانه بازار شدند و این دقیقاً چیزی است که هم اکنون انتظار آن را برای گوشی Mi Note 2 خواهیم داشت. اما معنای طراحی جذاب چیست؟ عیناً گوشی Mi 5S شیائومی و خانواده آن نیز با طراحی شیک و زیبا با قاب فلزی ساخته شدند، اما این چیزی نیست که ما در حال حاضر مجدداً انتظار آن را داشته باشیم. چند روز پیش چند عکس با نام تجاری Mi فاش شد.
همانطور که گفتم، فقدان بدنه سرامیکی در گوشی Mi 5S و Mi 5S Plus شیائومی به مشکلات ظرفیت مربوط می‌شد. اما اگر این شرکت برای Note 2 با این قاب اقدام کند، می‌تواند چند فرض وجود داشته باشد.xiaomi-mi-note-2-3d-ceramic-body-confimration
اول اینکه، ما فکر می‌کنیم که تولیدکننده پیش‌بینی کرده است که دستگاه Xiaomi Mi Note 2  را در شمار قابل توجهی به فروش برساند. بنابراین از برخی جهات، مشکلات مرتبط با ظرفیت می‌تواند حل شده باشد. از سوی دیگر باید توجه داشت، اگر این اطلاعات درست باشند، Mi Note 2 با قیمت حداقل ۳۵۰۰ یوان عرضه خواهد شد، که بدان معنی است که این شرکت می‌تواند سود زیادی ببرد.
دوم اینکه، ما شنیده‌ایم که Mi Note 2 را می‌توان به گوشی Mi Pro شیائومی تغییر نام داد. اما چه پیش می‌آید اگر شرکت شیائومی دو نسخه Mi Note 2 (Regular) با بدنه فلزی و Mi Pro (بدنه سرامیک) را روانه بازار کند.
به هر حال، این شایعه پخش شده است که گوشی Mi Note 2 شیائومی با ویژگی‌های شگفت‌انگیز و بدنه سرامیکی به بازار خواهد آمد. در میان آن‌ها ما تنها می‌توانیم ویژگی‌های زیر را در این گوشی جدید شیائومی عنوان کنیم:
– یک صفحه نمایش خمیده‌ی ۲K
– دو دوربین OIS
– اسکنر اثر انگشت
– اندروید ۷٫۰
و رابط کاربری MIUI 8.
در پایان، در میان جملات و سخنان لی جون پیرامون دستگاه Mi Note 2، عنوان «شگفت‌انگیز»، به راحتی می‌تواند به بدنه سرامیکی اشاره داشته باشد.