آیا اینکه امسال هوا گرفته نباشد به معنی سالم بودن هوا برای ریه‌های ما است؟ خیر، اینطور نیست. مفهومی به نام آلودگی هوای داخلی وجود دارد که بسیاری از ما در این مورد و تأثیرش بر روی انسان، اطلاعی نداریم. اگر به استنشاق هوای پاک برای خود و خانواده‌تان اهمیت می‌دهید، به خواندن این مقاله ادامه دهید تا اطلاعات بیشتری درمورد این مفهوم به دست آورید!

10 ساعت هوشمند برتر چین در سال 2018

انسان‌ها حدوداً ۸۹% زمان خود را در محیط بسته می‌گذرانند، اما اکثر ما در زمان فکر کردن درمورد آلودگی هوا، هوای بیرون را در نظر می‌گیریم. آنچه که بدیهی است، این است که هوای اداره‌ها و خانه‌ها هم آلوده می‌شود. محصولات خانگی‌ که مصرف می‌کنیم و یا موادی که در فضای داخل خانه یافت می‌شود یکی از بزرگترین آلوده کننده‌های محیط هستند. در اکثر خانه‌ها دود سیگار، گرد و غبار، گرده و دیگر اجزائی وجود دارد که در زمانی که در داخل خانه سپری می‌کنیم، آن‌ها را تنفس می‌نمائیم.

مواد شیمیائی درون خانه همانند رنگ / لاک، مواد ضدعفونی کننده، خوشبو کننده‌های هوا، دود سیگار، باکتری، موی حیوانات خانگی و گازهای مضر ساطع شده از گاز، گرم کننده‌های آب و غیره سبب آلودگی هوای داخل خواهند شد. تنفس این آلاینده‌ها می‌تواند سبب آلرژی، آسم، عفونت‌های تنفسی، حالت تهوع و حتی بیماری‌های ریوی شود.

آیا مایلید از پاکیزگی هوای درون خانه خود اطمینان یابید؟ پس گام‌های ساده زیر را طی کنید!

به‌طور مداوم، بشوئید!

اثاثیه و لوازم خانه، روکش‌های تخت، حوله‌ها و لباس‌ها را مداوم بشوئید. پرده‌ها و پتوها بیشترین میزان آلاینده‌های گرد و غبار را در خود دارند. اگر زمانی برای شستن آن‌ها به صورت هفتگی ندارید، این عمل را به خشک شوئی بسپارید.

دستگاه تصفیه هوا خریداری کنید!

اگر تاکنون دستگاه تصفیه هوا خریداری نکرده‌اید، خرید آن را در نظر بگیرید تا هر لحظه از هوای پاک لذت ببرید. فیلتر کربن دستگاه تصفیه هوای شیائومی، صدها ماده مضری که در محیط‌های بسته یافت می‌شود، همانند فرمالدهید، بنزن و TVOC را جذب می‌کند. علاوه بر آن، به شما درمورد کیفیت هوایی که به صورت لحظه‌ای تنفس می‌کنید، از طریق اپلیکیشن Mi Home اطلاعات مفیدی می‌دهد. دستگاه تصفیه هوای شیائومی CADR (میزان ارائه هوای پاک) ۴۰۶m³/h و محدوده تأثیر ۴۰ متر مربعی داشته که بدان معنی است که هوای فضای بیشتری را تصفیه می‌کند.

از آلودگی ناشی از بخارهای پخت و پز، دوری کنید!

غذایی که درون خانه پخته می‌شود ممکن است سالم‌تر باشد، اما نه زمانی که بخارهای این پخت و پز در محیط درون خانه باقی بماند! برخی خانه‌های کوچکتر این روزها پنجره‌های بزرگی ندارند و حتی آشپزخانه‌ی آن‌ها هم باز بوده و دقیقاً در کنار پذیرایی قرار گرفته است. به عنوان مثال غذاهای سرخ‌شده سبب ایجاد بخار بیشتر می‌شوند! بنابراین ساده‌ترین راه حل، خرید یک دستگاه تصفیه هوای شیائومی برای آشپزخانه‌تان است. به خاطر داشته باشید که همیشه از هود استفاده کنید.

در فضای سربسته سیگار نکشید!

درحالی که دستگاه تصفیه هوای شیائومی می‌تواند آلاینده‌هایی که توسط سیگار به وجود می‌آید جذب و حذف کند، اما بهتر است شما هم از سیگار کشیدن در محیط بسته خودداری کنید، حتی در صورتی که تنها زندگی می‌کنید! دقت فرمائید که خانه‌ها به هم نزدیک هستند و همسایه‌های شما ممکن است آلوده به دود سیگار شما شوند. اگر امکان سیگار کشیدن در محیط بیرون را به دلیل مشکلات خاصی ندارید، حتماً دستگاه تصفیه هوایی برای داخل خانه خود تهیه کنید تا هوای داخل را تمیز نگه دارد، زیرا این تنها موردی است که می‌توانید آن را کنترل کنید.