احتمالاً تاکنون درمورد امتیازدهی IDC براساس حجم ارسالی، شنیده‌اید. فیت‌بیت رتبه اول را داشته، به دنبال آن ساعت اپل بوده و مقام سوم متعلق به شیائومی است که با دستبند سلامتی بسیار موفق خود، وارد بازار پوشیدنی‌های سلامتی شد. در نوامبر امسال، شیائومی دسترس‌پذیری محصول جدید و ارتقایافته‌ای به نام Mi Band 1S را اعلام کرد که مجهز به یک سنسور ضربان قلب است.

Redmi Note 4 با Snapdragon

ظاهر Mi Band 1S دقیقاً مشابه دستبند سلامتی اصلی شیائومی است. تنها تفاوت ظاهری آن جدای از تغییر اندازه فیزیکی ناچیز، وجود یک سنسور ضربان قلب است.
کپسول ردیاب سلامتی Mi Band 1S قابلیت جدا شدن دارد، بنابراین گزینه‌های متنوعی برای استفاده به عنوان بند در پیش روی شما خواهد بود. ۳ چراغ LED بر روی این کپسول وجود دارد که با رنگ سفید چشمک می‌زنند.
کابل شارژ این دستبند سلامتی، مخصوص خود این دستگاه است و با وجود اینکه مشابه دستبند سلامتی قبلی است، اما نمی‌توان از کابل شارژ آن برای نسخه سابق دستبند سلامتی شیائومی استفاده کرد.
سنسور ضربان قلب تکی که در پشت دستبند سلامتی ۱S شیائومی قرار دارد، طراحی خمیده‌ای ندارد و برای اطمینان از دقت در اندازه‌گیری، باید بند آن را محکم ببندید.
این گجت، گام‌ها، فاصله طی شده، کالری سوزانده‌شده و کیفیت خواب شما را می‌سنجد. علاوه بر آن، می‌توانید در هر لحظه ضربان قلب خود را مشاهده کنید. ویبره برای اخطارها و آلارم هم از دیگر ویژگی‌های این گجت به همراه طول عمر طولانی باتری آن است.
Mi Band 1S قادر است به صورت خودکار، خواب و یا فعالیت کاربر را ردیابی کند. این گجت به درستی خواب را ردیابی کرده و به خوبی فعالیت‌ها را هم بررسی می‌کند.

اپلیکیشن تلفن همراه این گجت بر روی ۳ جنبه سلامتی و فیتنس متمرکز بوده که شامل گام‌ها، خواب و وزن است.
شمارش گام و خواب را می‌توان به صورت روزانه، هفتگی و ماهیانه مشاهده کرد. چارت وزن آن را می‌توان به صورت نموداری رسم شده در طی زمان، مشاهده کرد. می‌توانید برخی ویژگی‌های آمار ردیابی شده همانند خواب را ویرایش کرده و وزن خود را به صورت دستی در هر روز وارد کنید.
با فعال کردن بررسی ضربان قلب در حین خواب، می‌توانید معیارهای خواب دقیقی به دست آورید. ارائه داده‌های فعالیت‌های روزانه به صورت مختصر بوده و وضعیت ردیابی شده شما به صورت گرافیکی قابل مشاهده است که امکان اشتراک‌گذاری با استفاده از برخی پلت‌فرم‌های رسانه‌های اجتماعی را می‌دهد.
می‌توانید آلارمی برای بیدار شدن خود تنظیم کرده و مدت زمانی که تماس‌های دریافتی سبب ویبره زدن Mi Band 1S می‌شود، مشخص کنید. طول عمر باتری این گجت بسیار بالا بوده و با یک شارژ، حدود ۳۰ روز دوام می‌آورد.
پلت‌فرم تلفن همراه این گجت، سازگار با Google Fit و Apple Health بوده و به شما امکان به اشتراک گذاری از طریق برخی رسانه‌های اجتماعی را می‌دهد. هردوی این پلت‌فرم‌های سلامتی، سازگار با Under Armour Record بوده که سازگار با بیشتر اپلیکیشن‌های متفرقه است.
دستبند سلامتی ۱S شیائومی، گواهینامه IP67 دارد.
اگر دستبند خود را گم کردید، می‌توانید از طریق گزینه “Locate Band”، از محل آن مطلع شوید.