گوشی هوشمند Xiaomi Redmi 4 بالاخره به صورت رسمی پس از ماه‌ها افشای شایعات، منتشر شد. شیائومی درواقع سه مدل مختلف ازاین تلفن همراه میانه را پرده‌برداری کرد که گروه‌های کاربران متفاوتی را مورد هدف قرار می‌دهد.

مرطوب کننده ضد باکتری شیائومی

Redmi 4A ارزان‌ترین تلفن همراه در سری Redmi 4 است، اما با این حال، بدنه کاملاً فلزی داشته و البته با دو نسخه دیگر آن اندکی متفاوت است. این تلفن همراه صفحه نمایش IPS پنج اینچی با وضوح تصویر ۷۲۰ پیکسل داشته و در قلب آن پردازنده Snapdragon 425 چهارهسته‌ای با سرعت کلاک ۱٫۴ گیگاهرتز Cortex-A53 قرار دارد. علاوه بر آن، مجهز به رابط گرافیکی Adreno 308 و حافظه رم ۲ گیگابایتی است.
دوربین اصلی این دستگاه ۱۳ مگاپیکسلی بوده و در پشت دستگاه، گوشه سمت راست بالای آن قرار داشته و یک فلش منفرد LED هم آن را همراهی می‌کند. دوربین جلوی این دستگاه یک سنسور ۵ مگاپیکسلی است. هیچ اسکنر اثر انگشتی بر روی Redmi 4A وجود ندارد.
گوشی Redmi 4A شیائومی، ۱۶ گیگابایت فضای داخلی دارد که از طریق شکاف سیم کارت دوگانه ترکیبی این دستگاه قابل افزایش است. در این دستگاه یک باتری ۳۱۲۰ میلی آمپر ساعتی قرار داده شده و MIUI 8 را روی اندروید Marshmallow دارد.
شیائومی این تلفن همراه را با رنگ‌های طلایی و رزگلد منتشر خواهد کرد. قیمت این تلفن همراه تنها ۴۹۹ یوان (۷۴ دلار) در چین خواهد بود و در روز ۱۱ نوامبر شروع به فروش خواهد کرد.
Redmi 4 تأکیدی بر روی دوربین پشت این تلفن همراه به همراه شیشه ۲٫۵D در جلو دارد. تلفن همراه هوشمند Redmi 4 همچنین مجهز به صفحه نمایش IPS پنج اینچی با وضوح تصویر ۷۲۰ پیکسل است، اما توسط پردازنده Snapdragon 430 با ۸ هسته ۱٫۴ گیگاهرتزی Cortex-A53 قدرت گرفته و رابط گرافیکی آن Adreno 505 به همراه ۲ گیگابایت حافظه رم است.
دوربین اصلی، وضوح تصویر ۱۳ مگاپیکسلی داشته و در مرکز پشت این دستگاه قرار گرفته است. این دوربین مجهز به فوکوس خودکار تشخیص فاز بوده و یک فلش با دو LED دارد (اما دو تن ندارد). دوربین سلفی این دستگاه، ۵ مگاپیکسلی بوده و همانند مدل ۴A است.
Xiaomi Redmi 4، اسکنر اثر انگشت همیشه فعالی در پشت خود، در زیر دوربین اصلی دارد.
دیگر ویژگی‌های Redmi 4 شامل فضای قابل افزایش ۱۶ گیگابایتی از طریق شکاف دو سیم‌کارته ترکیبی، بلوتوث ۴٫۱ و باتری ۴۱۰۰ میلی آمپر ساعتی است. این تلفن همراه MIUI 8 را بر روی Marshmallow اجرا می‌کند.
Xiaomi Redmi 4 در حال حاضر در چین پیش‌فروش می‌شود و در روز دوشنبه، ۷ نوامبر به فروش خواهد رسید. این تلفن همراه، با رنگ‌های طلایی، نقره‌ای و خاکستری تیره با قیمت ۶۹۹ یوان (۱۰۴ دلار) عرضه می‌شود.

Xiaomi Redmi 4 Prime
در نهایت، Redmi 4 Prime به Redmi 4 می‌پیوندد، اما اندکی سورپرایز هم در این دستگاه وجود دارد. مثلاً فضای ذخیره‌سازی داخلی آن دو برابر شده و ۳۲ گیگابایت خواهد بود. حافظه رم این دستگاه ۳ گیگابایت است.
Redmi 4 Prime شیائومی هم صفحه نمایش ۵ اینچی IPS دارد، اما وضوح تصویر آن بالاتر (۱۰۸۰ پیکسل) است. این ارتقا‌ها در تراشه هم مشاهده می‌شود که Snapdragon 625 با ۸ هسته ۲٫۰ گیگاهرتزی Cortex-A53 و رابط گرافیکی Adreno 506 است.
اما این‌ها تنها ویژگی‌های این دستگاه نیست. Redmi 4 Prime مجهز به دو فلش LED دوتنی در کنار دوربین اصلی خود بوده و ارتباط شبکه آن تا Full Netcom 3.0 ارتقا یافته است، درحالی که مدل‌های دیگر Redmi 4 در نسخه ۲٫۰ قرار دارند.
همه موارد دیگر این تلفن‌ همراه مشابه Redmi 4 بوده که شامل طراحی، رنگ‌ها، اسکنر اثر انگشت، ظرفیت باتری و سیستم عامل است.
Xiaomi Redmi 4 Prime در حال حاضر در چین برای پیش‌فروش با قیمت ۸۹۹ یوان (۱۳۳ دلار) قرار دارد و در روز دوشنبه به فروش خواهد رسید.

منبع gsmarena