درمورد گوشی، فروش تلفن‌های همراه هوشمند بیشتر خواهد بود. تبلت‌ها از طرف دیگر طی سالیان گذشته فروش چندان جالبی نداشتند و به نظر می‌رسد گجت‌های پوشیدنی، جای آن‌ها را پر کرده‌اند. گزارش اخیر از IDS نشانگر جذابیت طراحی‌ها و فروش دستبند شیائومی در فصل اخیر بوده است.

پاور بانک با گارانتی می همراه

این لیست، ۵ مورد از بهترین فروشندگان گجت‌های پوشیدنی برای فصل سوم ۲۰۱۶ را نشان می‌دهد و در صدر آن‌ها، یکی از شرکت‌هایی قرار دارد که در حال حاضر، کمترین میزان طرفدار را داشته و آن شرکتی نیست جز فیت بیت. دلیل این عدم علاقه، به دلیل دستگاه Pebble است که نتیجه‌ی آن کنسل کردن تولید سه گجت پوشیدنی Pebble دیگر بود. البته اکنون مورد پشتیبانی کیک استارتر هستند. فیت بیت در حدود ۵٫۳ میلیون دستگاه را در فصل گذشته در مقایسه با رقم ۴٫۸ میلیونی در همان فصل در سال ۲۰۱۵، به فروش رسانده است. فیت بیت در حال حاضر، ۲۳% سهم بازار را کنترل می‌کند که این عدد در سال گذشته، ۲۱٫۴% بود.
مورد دوم در لیست، شیائومی است که فروش دستبند سلامتی (Mi Band) آن، این شرکت را بالاتر از نام‌های بزرگ دیگری همانند گارمین، اپل و سامسونگ قرار داده است. فروش دستبندهای سلامتی شیائومی در فصل گذشته، ۳٫۸ میلیون بوده است که تنها یکصد هزار واحد بیشتر از آنچه بود که در همان فصل در سال گذشته فروختند. این رقم، بیش از ۳ برابر میزانی است که اپل قادر به فروش در این فصل، حتی پس از انتشار Apple Watch 2 بود. سهم شیائومی از بازار پوشیدنی در حال حاضر، ۱۶٫۵% است.
شرکت گارمین، سازنده‌ی ویوو، فنیکس و سری‌های Forerunner، با فروش ۱٫۳ میلیون واحد در فصل سوم، در ردیف سوم است. جای تعجب دارد که شرکت اپل، شماره‌ی چهارم این لیست شده که در بالای سامسونگ قرار دارد، اما تنها شرکتی است که سهم بازار را از دست داده‌. اپل قادر به فروش ۱٫۱ میلیون گجت پوشیدنی در فصل گذشته بوده است که تضاد بسیاری نسبت به فروش ۳٫۹ میلیونی آن‌ها در همان فصل در سال گذشته دارد. سهم بازار آن‌ها هم در حال حاضر ۴٫۹% در مقایسه با ۱۷٫۵% در سال ۲۰۱۵ است.
سامسونگ، با فروش ۱ میلیون واحد، در انتهای لیست قرار داشته و سهم بازار ۴٫۵% دارد که تنها اندکی کمتر از دوبرابر میزانی است که در سال گذشته فروخته‌اند.

منبع: Gizmochina