شیائومی در چندسالی که از تأسیسش می‌گذرد، راهی طولانی طی کرده است. اپل چین کار خود را با موبایل آغاز کرد و سپس محصولات خود را به چند شاخه از جمله تلویزیون، جاروبرقی، دوربین، روتر، دستبند سلامتی، اسپیکر، هندزفری و … توسعه داد. احتمالاً بزرگترین تصمیم شیائومی در امسال زمانی خواهد بود که عمومی شود.

نسخه هنری گوشی Mi Mix 2S

گزارش‌های رسیده از چین حاکی از ارزش‌گذاری این برند به مقدار 200 میلیارد دلار در هنگام عمومی شدن در سال 2018 است. این خبر توسط مدیرعامل شیائومی اطلاع‌رسانی شده و توسط یک بانک سرمایه‌گذاری تأیید شده است.
این روزها خبر عرضه‌ی عمومی اولیه شیائومی در تیتر اخبار مشهود است. هفته‌ی پیش بانک‌های هنگ کنگ اعلام کرده بودند که انتظار دارند ارزش شیائومی به 100 میلیارد دلار برسد. اما اکنون این میزان، 2 برابر آن اعلام شده است و اگر واقعاً به این میزان برسد، شیائومی به بیش از دو برابر ارزش کنونی Baidu که اکنون 85 میلیارد دلار است، دست خواهد یافت.
در اواسط سال 2016 اصلاً انتظار نمی‌رفت که شیائومی تا سال 2025 عرضه‌ی عمومی شود. لِی جون در سال 2010 گفته بود که این کمپانی حداقل به 15 سال زمان نیاز دارد تا عرضه‌ی عمومی شود. اما اکنون سناریو تغییر کرده و این زمان به 7 سال تقلیل پیدا کرده است.
خط تولید امسال شیائومی شامل گوشی Mi 7 است که انتظار می‌رود اولین گوشی شیائومی مجهز به شارژ بی‌سیم باشد. شیائومی همچنین در نیمه‌ی دوم سال، پیش از رونمایی Mi Mix 3 گوشی‌های Redmi 5 و Redmi 5 Plus را در خارج از چین معرفی خواهد کرد.

منبع: GizmoChina