امروز صبح شیائومی ۶۵امین محصول خانه‌ی هوشمند خود با گواهینامه معتبر رونمایی کرد.
ست محافظت در برابر آتش شیائومی شامل دو محصول است:
۱- دستگاه تشخیص دود هوشمند: امروز Mijia طی همکاری با Honeywell دستگاه تشخیص دود هوشمند را به اکوسیستم خانه هوشمند شیائومی افزود. گفته می‌شود که از تولد برند Honeywell بیش از ۱۰۰ سال می‌گذرد و این اولین بار است که این برند با همکاری برندی دیگر محصولی را تولید می‌کند.

شیائومی دروازه ای به سوی آینده


دستگاه تشخیص دود شیائومی از طریق سنسور فتوالکتریک توکار، دود و آتش را تشخیص داده و هشدار می‌دهد. این دستگاه ۱۵ تا ۳۰ دقیقه پیش از رسیدن دود به حداکثر غلظتش، صدای بلندی تولید می‌کند و هشدار می‌دهد.
این دستگاه، به عنوان دستاورد تکنولوژی پیشرفته‌ی Honeywell، حائز گواهینامه‌ی وزارت امنیت عمومی محصولات آتش چین، موسوم به CCCF است.
به لطف تکنولوژی ZigBee این دستگاه را می‌توانید به سنسور چندکاره‌ی شیائومی (Gateway) متصل کنید و از این طریق هشدارها از طریق موبایل به کاربر -حتی زمانی که در منزل نیست- اطلاع داده می‌شود.
کاربر می‌تواند با اپلیکیشن Mi Home از وضعیت دستگاه تشخیص دود و همچنین میزان شارژ باتری و سایر اطلاعات باخبر شود.
این دستگاه با بهره‌مندی از باتری CR123A، تا ۵ سال به شما خدمات ارائه می‌دهد.

۲- دستگاه تشخیص گاز هوشمند: شیائومی دستگاه تشخیص گاز را نیز طی همکاری با Honeywell معرفی کرده است.
دستگاه تشخیص گاز هوشمند شیائومی از طریق سنسور دقیق و توکار تشخیص گاز احتراق‌پذیر با پایداری بالایی، تا ۱۰ سال به کاربر خدمات می‌دهد.
این گجت هوشمند می‌تواند انواع غلظت‌های گاز طبیعی با میزان انفجارپذیری کم را تشخیص دهد، به طوری که اگر میزان غلظت این گاز ۴ درصد باشد، صدای آژیر ملایمی به مدت ۳۰ ثانیه پخش می‌کند. در این دستگاه هوشمند از فناوری پردازش دیجیتال پیشرفته‌ی Honeywell، برای اطمینان از دقت سنسور و قابلیت اطمینان در فضای داخلی جهت نظارت بر گاز متان (CH4) استفاده شده است.  
دستگاه تشخیص گاز هوشمند شیائومی نیز دارای گواهینامه‌ی معتبر CCCF است.
همانند دستگاه تشخیص دود هوشمند، این دستگاه نیز از طریق اپلیکیشن Mi Home قابل کنترل است و همان قابلیت‌ها را دارد. از طرفی زمانی که میزان غلظت گاز طبیعی افزایش یابد، این دستگاه، بطور اتوماتیک سولونوئید وَلو (Solenoid valve) را خاموش می‌کند و از این طریق منبع گاز طبییعی را قطع می‌کند. سپس سیستم تهویه روشن می‌شود تا گاز نشت‌شده را از خانه خارج کند.
سولونوئید وَلو یک شیر الکترومکانیکی برای قطع و وصل مسیر مایعات و گازهاست. سولونوئید انرژی الکتریکی را به انرژی مکانیکی جهت چرخش، باز یا بستن یک وَلو به بصورت مکانیکی تبدیل می‌کند. این ولَو به واسطه جریان برق واردشده به بوبین آن، عمل قطع و یا وصل جریان سیال را انجام می‌دهد.
اپلیکیشن Mi Home در صورت ایراد پیدا کردن این دو دستگاه، به شما هشدار می‌دهد تا آن‌ها را تعویض کنید.
دستگاه تشخیص دود هوشمند با قیمت ۱۴۹ یوان، و دستگاه تشخیص گاز هوشمند شیائومی با قیمت ۱۹۹ یوان عرضه شده است. ارسال این محصولات از تاریخ ۶ آوریل آغاز خواهد شد.

منبع: Mi Home