امروز شیائومی از اولین لپ تاپ با قابلیت ۴G خود پرده برداشت. این قابلیت با همکاری شرکت Telecom چین صورت گرفته است. لپ تاپ Mi notebook Air شیائومی، ابتدا در ماه آگوست به عنوان رقیب اصلی Apple iPad Air با طراحی صاف و براق و سخت‌افزار قدرتمند عرضه شد.

جعبه گشایی اسکوتر برقی ناین بات شیائومی

شیائومی در نسخه جدید نیز طراحی فوق را حفظ کرده و تفاوت‌های مهمی نسبت به نسخه قبلی عرضه کرده، که قابلیت شبکه ۴G و پردازنده‌ی جدید در نسخه ۱۳٫۳ اینچی از آن میان است. نسخه جدید Mi notebook Air همچنان فاقد لوگوی Mi است. شیائومی در کنفرانس امروز، اعلام کرد که ۲۲۰ هزار دستگاه Mi notebook Air را تنها در ۳ ماه به فروش رسانده است.

سخت‌افزار و مشخصات
لپ تاپ Mi notebook Air نسخه ۴G همانند نسخه پیشین، در دو نسخه‌ی ۱۳٫۳ و ۱۲٫۵ اینچی عرضه شده است. نسخه‌ی ۱۳٫۳ اینچی مجهز به پردازنده‌ی جدید Core i7 اینتل است. هر دو نسخه از شبکه ۴G چین بدون نیاز به سیم کارت، پشتیبانی می‌کنند. این امر بدان معناست که این نوت بوک شیائومی، قادر به ارائه‌ی اینترنت پرسرعت در هرجایی از کشور چین بوده، و این در حالی است که شرکت تلکام چین، ۴۸ گیگابایت ترافیک رایگان به مدت ۱ سال به خریداران این لپ تاپ ارائه می‌دهد.
نسخه‌ی ۱۲٫۵ اینچی Xiaomi Mi Notebook Air 4G version بدنه باریک تمام فلزی و باتری بادوامی  دارد که گفته می‌شود تا ۱۱٫۵ ساعت ماندگاری دارد. این نسخه از پردازنده‌ی Core M3 اینتل، حافظه رم ۴ گیگابایتی و هارد ۱۲۸GB SATAT SSD قابل ارتقا، قدرت گرفته است. همچنین مجهز به اسپیکرهای توکار AKG با پشتیبانی از صدای ساراند دالبی می‌باشد.
نسخه ۱۳٫۳ اینچی Xiaomi Mi Notebook Air 4G version با پردازنده‌ی قدرتمندتر اینتل، Core i7، با سرعت کلاک ۳٫۰ گیگاهرتز که نسبت به نسخه ابتدایی خود، ۱۰ درصد بهبود یافته، عرضه شده است. این پردازنده توسط حافظه رم عظیم ۸GB DDR4 و هارد ۲۵۶GB PCIe SSD قابل ارتقا، پشتیبانی می‌شود. نسخه ۱۳٫۳ اینچی لپ تاپ Air شیائومی دارای باتری با ماندگاری ۹٫۵ ساعت و اسپیکرهای AKG است.
شیائومی اذعان داشته است که Mi Notebook Air نسخه ۴G از حداکثر سرعت دانلود ۸۰Mbps  پشتیبانی می‌کند که گفته می‌شود سریعتر از نسخه‌ی ۴G آیپد پروی اپل است. این لپ تاپ شیائومی، با استفاده از قابلیت ۴G توکار، امنیت فوق‌العاده‌ای به ارمغان می‌آورد و نیازی به استفاده از سیم کارت نخواهد بود.
هر دو نسخه‌ی این لپ تاپ، با کارت گرافیک NVIDIA GeForce 940MX با پشتیبانی از DirectX 12, CUDA, PhysX و افکت‌های بازی Boost 2.0 عرضه شده و حافظه‌ی جدید ۱GB GDDR5 دارد.
نسخه‌ی ۱۲٫۵ اینچی با قیمت ۴۶۹۹ یوان (۶۷۶ دلار) و نسخه‌ی ۱۳٫۳ اینچی با قیمت ۶۹۹۹ یوان (۱۰۰۷ دلار) عرضه گردیده‌اند.

منبع: GizmoChina