اوایل امسال میلادی، کمپانی Oculus هدست واقعیت مجازی Oculus Go را در 23 بازار مختلف معرفی کرد، و قرار بود نسخه مستقل این هدست توسط شیائومی در چین عرضه شود. روز پنجشنبه، 10 خرداد، شیائومی طی کنفرانسی در شنزن، از Mi VR Standalone Edition پرده برداشت.

جعبه گشایی اسکوتر ناین بات پرو شیائومی

نسخه مستقل Mi VR مجهز به پردازنده Snapdragon 821، رزولوشن 2560×1440 (538 PPI) و صفحه نمایش Fast Switch است و یک کنترلر 3DOF دقیقاً شبیه Oculus Go دارد. از لحاظ ظاهری، بیشترین تفاوت هدست برند Mi با Oculus Go در بدنه‌ی سفید و لوگوی درج‌شده روی آنهاست.


هدست‌ واقعیت مجازی جدید شیائومی براساس مفهوم «متصل کن و بازی کن» ساخته شده است؛ یعنی برای استفاده از این هدست‌ به هیچ کابلی نیاز نیست چرا که یک باتری داخلی 2600 میلی آمپر ساعتی دارد. این هدست VR تصاویر را با رزولوشن 2K ارائه می‌دهد که خیلی خوب است و شما می‌توانید از کوچکترین جزئیات بازی‌ها و فیلم‌های سه‌بعدی لذت ببرید.


هدست VR نسخه مستقل شیائومی با لنزهای ضد سرگیجه، لوازم جانبی پزشکی لنز و تکنولوژی Fast Switch عرضه شده که مانع سرگیجه گرفتن کاربران می‌شود.
این هدست واقعیت مجازی با پلتفرم‌های زیادی سازگار است اما در عین حال پلتفرم اختصاصی خود را دارد. طبق گفته شیائومی، این دستگاه بیش از 1000 بازی واقعیت مجازی دارد. این گجت همچنین به حافظه داخلی (32 و 64 گیگابایتی) جهت نصب بازی‌های VR تجهیز شده است؛ بنابراین می‌توانید بازی‌های دلخواه خود را نیز انجام دهید.


نسخه 32 گیگابایتی هدست Xiaomi Mi VR دارای قیمت 1500 یوان و نسخه 64 گیگابایتی 1800 یوان است.

منبع: XiaomiToday