گوشی موبایل شیائومی Xiaomi Mi 5C چالش جدید رقبا

شیائومی سریعاً درحال تبدیل شدن به نامی محبوب در سرتاسر دنیا است. این سازنده‌ی تلفن همراه هوشمند، در هر دسته‌ای محصولی دارد که برای رقیبان معروف هم شرایط را دشوار نموده. آخرین محصول این شرکت Xiaomi Mi 5C است که ابتدا در بازار خانگی منتشر می‌شود و در مرحله بعد در دیگر نواحی در دسترس خواهد بود.

گوشی Xiaomi Mi A1 با همکاری گوگل رونمایی شد

Android Pure گزارش کرده است که Xiaomi Mi 5C در رویدادی اختصاصی در چین، احتمالاً در تاریخ ۶ دسامبر منتشر خواهد شد. قبلاً گزارش‌ها مبنی بر انتشار این تلفن همراه هوشمند در ۱۲ دسامبر بود و به نظر می‌رسد که شیائومی تصمیم گرفته است این رویداد را یک هفته زودتر اجراء کند.

Xiaomi Mi 5C ظاهراً تگ قیمتی ۱۰۰۰ یوانی (۱۴۵ دلاری) خواهد داشت. با این حال تاریخ رسمی انتشار است که نتیجه نهایی را درمورد قیمت بیان خواهد نمود.

از لحاظ طراحی، تصاویر منتشر شده حاکی از آن است که این تلفن همراه، طراحی بسیار خوبی را به همراه قاب براقی خواهد داشت که گوشه‌های خمیده دارد. این گوشی هم همانند Mi 5، اسکنر اثر انگشت خواهد داشت که در دکمه‌ی home آن در جلوی دستگاه قرار دارد.

دکمه‌ی تغییر شدت صدا و پاور، در سمت راست و ماژول دوربین هم در گوشه‌‎ی بالایی پشت دستگاه، در سمت راست قرار دارد. شبکه‌ی اسپیکر موجود در این تلفن همراه هوشمند، در پائین گوشی، در بالای لوگوی شیائومی مشاهده می‌شود. جالب است بدانید که Xiaomi Mi 5C در سه رنگ عرضه خواهد شد که شامل رُزگُلد، طلایی و سیاه است.

انتظار می‌رود این تلفن همراه هوشمند جدید، مجهز به یک صفحه نمایش Full HD 5.5 اینچی باشد و در قلب آن، از پردازنده ۸ هسته‌ای ۲٫۲ گیگاهرتزی به همراه ۳ گیگ حافظه‌ی رم استفاده شود. فضای ذخیره سازی داخلی Mi 5C، احتمالاً ۶۴ گیگابایت خواهد بود. بخش دوربین این دستگاه شامل یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی در پشت و یک دوربین ۸ مگاپیکسلی در جلو است.

در بخش نرم‌افزاری Mi 5C از MIUI 8 استفاده شده که در بالای اندروید Marshmallow قرار دارد. این تلفن همراه هوشمند از سیستم پرداخت مبتنی بر NFC پشتیبانی خواهد نمود. در کل، Xiaomi Mi 5C تلفن همراهی است که قیمت بسیار اندک و مقرون به صرفه‌ای دارد.

جالب است ببینیم شیائومی به چه سرعتی این تلفن همراه را به سرتاسر جهان ارسال خواهد نمود. نظر شما چیست؟ با ما در میان بگذارید.

منبع: mobipicker