تفاوت های موجود میان نسخه چینی و گلوبال دوربین نظارتی شیائومی

دوربین نظارتی دید درشب شیائومی یکی از بهترین دوربین‌ های نظارتی در جهان به حساب می آید که تاکنون طراحی و توسعه پیدا کرده است. این دوربین در عرضه‌ اولیه فقط به زبان چینی منتشر شده بود یا به عبارتی دیگر، زبان فرمان صوتی و دفترچه‌ راهنما و اپلیکیشن آن به زبان چینی بود. به صورت ساده تر، این محصول در اولین گام به صورت اختصاصی برای کاربران چینی طراحی شده بود. پس از مدتی نسخه بین‌المللی این دوربین نیز وارد بازار شد. از آن جایی که این دو نسخه دارای تفاوت هایی هستند، تصمیم گرفتیم که پیرامون تفاوت دو نسخه‌ چینی و بین ‌المللی دوربین نظارتی دید در شب شیائومی مقاله ای را آماده کنیم تا به سؤالات احتمالی کاربران این دوربین پاسخ داده شود.

ثبت ۴ رکورد از شیائومی در یک روز

بسته بندی و محتوای داخلی:

پکیج نسخه‌ بین‌المللی دوربین نظارتی هوشمند شیائومی بسیار بهتر و محافظ محیط زیست طراحی شده تا بتواند در بازارهای جهانی حضور پیدا کند. به صورت کلی می توان گفت که پکیج نسخه چینی از مواد چوبی و پکیج نسخه‌ بین‌المللی از مواد چوبی قابل بازیافت ساخته شده که با یک کاور کاغذی قرمز پوشیده شده است. ناگفته پیداست که نوشته ‌های روی پکیج نسخه‌ بین‌المللی به زبان انگلیسی و نسخه‌ چینی نیز به زبان چینی است. گفتنی است که دفترچه‌ راهنمای نسخه‌ بین‌المللی نیز همچون بسته بندی محصول به زبان انگلیسی و دفترچه‌ راهنمای نسخه‌ چینی به زبان چینی است. اگر شما نسخه‌ چینی را تهیه کرده‌ اید، عملاً از دفترچه ‌راهنمایش نخواهید توانست که اطلاعات مناسبی را بدست آورید.

گواهینامه ها:

نسخه‌ بین‌المللی دوربین نظارتی دید در شب شیائومی دارای گواهینامه‌های CE و FCC بوده، نسخه چینی، هیچ گواهینامه‌ قابل اعتباری نداشته و تست‌ های مربوطه را نیز قاعدتا نگذرانده است. بنابراین خرید نسخه‌ بین‌المللی معقول ‌تراز نسخه بومی می باشد، چرا که تضمین امنیتی بیشتری را به دنبال دارد. جدای از این موضوع لازم به اشاره است که گواهینامه‌ CE، یک نشان اجباری اروپایی برای شناسایی انطباق یک گروه مشخص از محصولات، با الزامات ایمنی و سلامتی تعیین ‌شده در دستورالعمل های اروپایی (DirectivesEuropean)  است. گواهینامه ‌ FCC، نیز تضمین می ‌کند که عملکرد این دستگاه موجب ایجاد تداخل در عملکرد سایر دستگاه‌ های الکترونیکی نزدیک نشده و دستگاه مورد نظر نیز بر اثر انتشار موج های سایر ادوات و سخت‌ افزارها، دچار مشکل و اختلال نمی ‌شود.

فرمان های صوتی و اپلیکیشن:

از ان جایی که این دوربین از فرمان های صوتی و دستوری پشتیبانی می کند، وقتی شما دوربین را روشن ‌کنید، فرمان‌ های صوتی جهت انجام مراحل نصب و راه اندازی و اتصال به روتر و اپلیکیشن را می توانید بشنوید، در نسخه‌ چینی، این فرمان صوتی به زبان چینی می باشد که قطعاً برایتان آزاردهنده خواهد بود و نمی‌ توانید مراحل راه ‌اندازی را به آسانی انجام دهید. اما در نسخه‌ بین ‌المللی این فرمان‌ ها به زبان انگلیسی پخش شده و کار شما را آسان می کند. همچنین در نسخه‌ بین ‌المللی اپلیکیشن این دوربین، پس از اتصال دوربین به اپلیکیشن، متناسب با منطقه ‌ای که انتخاب می ‌کنید، زبان متناسب با آن منطقه برایتان به نمایش درمی ‌آید. اما در نسخه چینی این اپلیکیشن، همه‌ منوها و صفحات به زبان چینی بوده از طرفی نسخه‌ چینی این اپلیکیشن فقط در چین و سرورهای این کشور قابل استفاده است.

 

نسخه‌ی بین‌المللی
نسخه‌ی بین‌المللی

سیستم عامل و نرم افزار:

سیستم عامل دوربین نسخه‌ چینی، قابل ارتقا و آپدیت به نسخه‌ انگلیسی نبوده و باید به این نکته توجه کنید که این نسخه ای بومی بوده و به هیچ وجه قابل ارتقا به نسخه جهانی نمی باشد. سیستم عامل نسخه‌ انگلیسی مجهز به آخرین نسخه‌ سیستم عامل بوده و به راحتی قابل آپدیت شدن به نسخه های جدیدتر ارائه شده است. از آن ‌جایی که نسخه‌ چینی این دوربین از تاریخ 1 نوامبر 2015 در خارج از کشور چین قابل استفاده نیست، اگر نسخه‌ چینی دوربین را در کشور خودمان آپدیت کنید، دیگر قادر به استفاده از دوربین نخواهید بود و مجبور به دانگرید یا برگشت به نسخه قابلی از سیستم عامل دوربین خواهید شد.

ملزومات و ویژگی دید در شب:

در این بخش لازم به ذکر است که نسخه‌ بین‌المللی تنها از روتر 2.4 گیگاهرتز پشتیبانی کرده و در نقطه مقابل نسخه‌ چینی از روتر 5 گیگاهرتزی نیز پشتیبانی می‌ کند. در آخر شایان به اشاره می باشد که نسخه‌ بین ‌المللی دارای ویژگی دید در شب بودهو نسخه‌ چینی نیز در دو نسخه‌ با این ویژگی و بدون ویژگی دید در شب عرضه شده است. نسخه‌های بین‌المللی و چینی در سایر ویژگی ‌های نرم‌افزاری و سخت‌ افزاری کاملاً مشابه ‌هم بوده و تفاوتی ندارند. حتی در ظاهر نیز کاملاً شبیه هم هستند و تنها راه تشخیص آن‌ ها، اسکن کردن کد QR پشت دوربین می باشد.