دوربین Yi شیائومی، یک دوربین Action با قیمت مناسب!

کمپانی شیائومی یک کمپانی چینی و از شهر پکن است که بیشتر به عنوان تولیدکننده گوشی های هوشمند شناخته می شود. این کمپانی در این زمینه به سرعت پیشرفت نمود و بازار خود را نیز پیدا کرده است، و البته در کنار آن به تولید محصولات جانبی دیگر مانند دستبندهای هوشمند و هدفون نیز می پردازد. یکی از تولیدات ارزشمند این کمپانی، دوربین اکشن آن با نام Yi Camera است که اولین دوربین مستقل تولیدی این کمپانی می باشد و رقیب اصلی دوربین سفری مشهور GoPro Hero می تواند باشد، که بازار این گونه دوربین ها را فعلا در دست گرفته است.
این دوربین دارای مشخصات منحصر به فردی است که در مقابل قیمت مناسبش، خرید آن را بسیار به صرفه نشان می دهد. لازم به ذکر است که دوربین تولیدی شیائومی، دارای مشخصات مشابه با رقیبش می باشد، در حالی که نصف آن قیمت دارد و البته یکی از ویژگی های آن از رقیب بهتر نیز می باشد. دوربین Yi دارای لنز ۱۶ مگاپیکسلی سونی با قابلیت فیلم برداری در کیفیت ۱۰۸۰p و با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه می باشد در حالی که GoPro Hero دارای قابلیت عکسبرداری حداکثر تا کیفیت ۵ مگاپیکسل در کیفیت های ۱۰۸۰p و سرعت ۳۰ فریم در ثانیه و ۷۲۰p با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه می باشد. دوربین ساخت شیائومی دارای قابلیت اتصال به wifi برای انتقال سریع تر عکس ها و قابلیت کنترل به وسیله برنامه مخصوص خود که قابل نصب بر روی گوشی و کامپیوتر بوده، می باشد. این دوربین ضد آب بوده و تنها ۷۲ گرم وزن دارد.

دوربین yi را قبل از خرید بهتر بشناسیم

  • رنگ : سبز

ابعاد :

ضخامتی برابر با ۲۱.۲ میلی متر، طول ۶۰.۴ میلی متری و ۴۲ میلی متر ارتفاع و با وزن ۷۲ گرم این دوربین را به دوربینی سبک و کم حجم تبدیل کرده و همین امر باعث محبوبیت این دوربین شده است و در مقایسه با Gopro Hero حدود ۳۵ درصد سبک تر است، هرچند بخشی از این کاهش وزن از طریق حذف قسمت هایی مثل LCD ممکن شده!

راهنمای استفاده بهتر و کاملتر از Yi Action

برای استفاده بهتر و دسترسی به تمامی امکانات جانبی دوربین بهتر است نرم افزار Yi Action برای اندروید و iOS دانلود و نصب نمایید.

در زمان اجرای برنامه از شما سوال میشود تا برنامه را آپدیت نمایید و با تایید پیغام آپدیت شروع میشود.

پس از اتمام آپدیت wifi دوربین را با نگه داشتن دکمه کناری روشن نمایید و به wifi دوربین متصل شوید.

پسورد وای فای دوربین: ۱۲۳۴۵۶۷۸۹۰

پس از اتصال به دوربین،کافیست تایید نمایید تا دوربین آپدیت میشود

حال میتوانید برنامه را باز کنید و از امکانات برنامه استفاده نمایید.

راهنمای اتصال شاتر بلوتوث Yi Camera به دوربین 

اگر از آپدیت دوربین اطمینان دارید با نگه داشتن دکمه وای فای که در کنار دستگاه قرار دارد آنرا روشن نمایید

چراغ آبی رنگ به نشانه روشن بودن چشمک میزند در این حالت اگر دو بار بدون وقفه دکمه وای فای را فشار دهید به شاتر بلوتوث متصل میشود و چراغ شاتر هم از قرمز به آبی تغییر رنگ میدهد

دکمه بیضی شکل برای تقییر حالت عکس / فیلمبرداری و دکمه دایره شکل برای شات کردن مورد استفاده قرار میگیرد.