اولین ربات سگ سایبری چهارپا بیونیک

در هفته اخیر شیائومی کنفرانسی جهت معرفی محصولات جدید خود برگزار نمود. طی این کنفرانس این شرکت تعدادی از محصولات برجسته خود را معرفی کرد. بسیاری ممکن است بر این عقیده باشند که Xiaomi MIX 4 در کانون توجه قرار گرفت. عده ای دیگر Mi Pad 5 را سرامد محصولات شیائومی می دانند. در این میان گروه سومی هم وجود دارند که طرفدار تلویزیون OLED نسل دوم هستند. نظر تمامی این افراد درست است. اما ما می خواهیم توجه شما را به ربات سگ سایبری شیائومی جلب کنیم. این اولین ربات چهارپا ی بیونیک شیائومی است. جالب است بدانید که نام چینی این ربات “تخم مرغ اهنی” است.

ربات سگ سایبری

آنچه از ربات سگ سایبری شیائومی باید بدانید

چانگ چنگ، نایب رئیس گروه شیائومی، در مورد ربات سگ سایبری شیائومی پاسخ های مفصلی داد. اولین مورد سوال برانگیز برای کاربران کاربرد این ربات بود. وی در پاسخ به این سوال اذعان داشت که این دستگاه همچنان در مرحله بررسی و اکتشاف مهندسی است. بنابراین آنچه اکنون در حال انجام است، اطمینان از ثبات تجهیزات و بررسی عملکردهای اساسی است.

ربات سگ سایبری

ربات سگ سایبری علاوه بر انجام یک سری حرکات جالب، بسیاری از مزایای فنی شیائومی را داراست. ویژگی هایی همچون تشخیص چهره، تشخیص چهره انسان و فناوری تشخیص مجدد عابران قبلی را گرد هم آورده است. وی همچنین اظهار داشت که این یک پروژه منبع باز است و هر کسی می تواند در آن شرکت کند. بنابراین طبق صحبت های وی در آینده تخم مرغ آهنی قادر خواهد بود کارهای بیشتری انجام دهد.

ربات سگ سایبری

شیائومی امیدوار است یک پلت فرم توسعه سخت افزاری کامل بسازد تا توسعه دهندگان را به کشف امکانات بیشتر ربات های بیونیک تشویق کند. چانگ چنگ تأکید کرد که صنعت ربات های بیونیک در حال حاضر در مرحله همکاری مشترک جهانی است. شیائومی امیدوار است در این حوزه بتواند نقش رهبر را ایفا کند. این شرکت تمایل دارد توسعه دهندگان بیشتری را به مشارکت در این زمینه از طریق همکاری ازاد و توضیح پیشرفت سریع این صنعت ترغیب کند. در حال حاضر، شیائومی در حال جمع آوری استعدادها است. مرحله اول شامل 400 نفر شرکت کننده خواهد بود. ثبت نام ساعت 24:00 روز 20 آگوست به پایان می رسد.

ربات سگ سایبری

مشخصات ربات سگ سایبری

ربات سگ سایبری از پلتفرم NVIDIA Jetson Xavier NX استفاده می کند. دومی با الگوریتم های AI کار می کند. این ربات از 384 هسته cuda و 48 هسته تنسور، 6 هسته Carmel در معماری ARM و همچنین دو موتور برای تسریع پردازش کارهای یادگیری ماشین استفاده می کند. علاوه بر این، دستگاه دارای درایو حالت جامد 128 گیگابایتی است. ربات اطلاعاتی را در  هنگام حرکت از اطراف خود از طریق 11 سنسور با دقت بالا جمع آوری می کند.

این ربات دارای سنسورهای لمسی، دوربین ها، سنسورهای اولتراسونیک و ماژول های GPS است که به آن امکان کاوش و تعامل با محیط خود را می دهد. همچنین ربات سگ سایبری از کنترل صدا پشتیبانی می کند. برای این کار شش میکروفون در ربات تعبیه شده است. همانطور که از ویژگی های این ربات نیز پیداست قابلیت های فراوانی که دارد این قابلیت را فراهم میکند که این ربات پیشرو در زمینه ربات های بیونیک باشد.

ربات سگ سایبری

*با عضویت در کانال تلگرام و اینستاگرام می همراه از جدیدترین اخبار شیائومی با خبر شود*


مطالب پربازدید هفته

معرفی برند وان مور و 3 نکته جالب در مورد 1MORE که نمی دانید

رابط کاربری MIUI 13 چه تاریخی عرضه می شود؟ قابلیت های جدید MIUI 13 چیست؟(به همراه لیست دریافت کنندگان)

پلو پز هوشمند شیائومی میجیا 3 لیتری معرفی شد

قابلیت های برنامه +MIUI و لینک دانلود نرم افزار

تفاوت صفحه نمایش AMOLED با IPS LCD در گوشی های شیائومی

تکنولوژی رم مجازی در گوشی ردمی نوت 10 پرو 5G فعال شد

شیائومی زمان معرفی گوشی های می میکس 4، می پد 5 و MIUI 13 را مشخص کرد


***برای اطلاع از اخبار جدید شیائومی با مجله شیائومی همراه باشید***