تولیدکنندگان تلفن همراه هوشمند در فصل چهارم سال 2017 میلادی، تعداد 430/7 میلیون گوشی هوشمند ، 6/3 درصد بیشتر از فصل چهارم 2016، به فروش رسانده‌اند. از پنج تولیدکننده برتر تلفن همراه (اپل، سامسونگ، هواوی، شیائومی و اُپو) فقط شیائومی نسبت به سال گذشته، تعداد گوشی‌های بیشتری تحویل مشتریان خود داده است.

کفش شیائومی Mi Men’s Sports Shoes 2

جدول حاصل از پژوهش‌های IDC از لحاظ تعداد فروش گوشی، سهم بازار و رشد سالانه در جدول زیر خلاصه شده است:

فروش گوشی شیائومی

طبق این جدول، شیائومی نسبت به فصل چهارم سال 2016، به میزان 96/9 درصد رشد داشته و تعداد 28/1 میلیون گوشی هوشمند در فصل چهارم 2017 به فروش رسانده است. سهم بازار شیائومی نیز 7 درصد عنوان شده است.
کمپانی شیائومی به رشد بی‌وقفه‌اش ادامه داده است و می‌بینیم که میزان فروش خود را نسبت به سال پیش، توانسته دو برابر کند. شیائومی توانست سهم بازار خود را طی تعطیلات فصل اخیر سال گذشته از 3/3 درصد به 7 درصد برساند. این میزان رشد، جای شگفتی ندارد، چرا که اپل چین، بر رشد در خارج از چین، نظیر هند، روسیه که دو مارکت بزرگ شیائومی محسوب می‌شوند، تمرکز کرده بود. همچنین شیائومی با سرعت زیادی در حال توسعه‌ی تعداد فروشگاه‌های آفلاین و مراکز خدمات خود در برخی کشورها نظیر اندونزی است.
شیائومی همچنین فروشگاه Lazada را در اندونزی به عنوان فروشگاه آنلاین رسمی خود اعلام کرده و با Indosat برای عرضه کردن بسته‌های باندل مختلف، وارد همکاری شده است.

منبع: انجمن شیائومی