شیائومی تیزری در شبکه اجتماعی ‏Weibo‏ مبنی برتولید یک محصول جدید و ناشناخته را منتشر کرد که گفته می‌شود در تاریخ ۱۲ دسامبر، یک روز فروشِ مشهور دیگر در چین، رونمایی خواهد شد. ما اطلاعات کاملی در مورد این محصول جدید نداریم اما ‏پوستر منتشرشده چیزی شبیه به لاستیک یک خودرو را به نمایش گذاشته است.

دستگاه مترجم Konjac AI

مدیرعامل شیائومی، آقای ‏Lei Jun،‏ سال گذشته اظهار داشت که کمپانی برنامه‌ای برای تولید خودرو برقی در ۵ سال آینده نخواهد ‏داشت. همچنین پست منتشرشده در ‏Weibo‏ به این نکته اشاره کرده است که این محصول چیزی شبیه یک خودرو ‏برقی نیست. اما تمام نکته‌های موجود در این پوستر تبلیغاتی به تولید یک خودرو یا دوچرخه برقی اشاره دارد. اولین‌بار نیست ‏که اخباری مبنی بر تولید خودرو برقی شیائومی منتشر شده است؛ شایعاتی مبنی بر کار شیائومی بر روی پروسه ساخت خودرو ‏برقی به نام ‏Mistla‏ از سال ۲۰۱۴ پخش شده بود.‏
این پوستر شامل ویژگی‌های یک خودرو برقی مانند ‏E-ABS‏ (سیستم ترمز ضد قفل الکترونیکی) ، کروز کنترل، دیسک‌های ترمز ‏سوراخ‌دار، موتور یکپارچه ریخته‌گری و غیره است. تمام این مشخصات مربوط به یک خودرو است، البته نه الزاماً یک خودرو ‏برقی. بنابراین می‌توان این محصول حتی یک دوچرخه برقی باشد. پس باید تا تاریخ ۱۲ دسامبر (۲۲ آذر) و رونمایی این محصول ‏منتظر بمانیم.

منبع: GizmoChina