در این مقاله، قصد داریم درمورد باتری‌های قابل شارژ شیائومی صحبت کنیم. شاید جالب‌ترین نکته موجود در این باتری‌ها، عدم وجود اثر حافظه باشد. این باتری‌های نیکل-متال هیدرید، به شما امکان شارژ و شارژ مجدد می‌دهد.

دستیار تهویه هوای شیائومی

جالب است بدانید که ۱ باتری قابل شارژ شیائومی (Zi5)، برابر با ۱۵۰۰ باتری غیرقابل شارژ است. باتری ZI5 NiMH شیائومی، محصولی سازگار با محیط زیست است و سبب کاهش نرخ آلودگی زباله در محیط زیست می‌شود.

این باتری‌ها بدنه‌ای مینیمالیستی داشته و ظرفیت اسمی ۱۸۰۰ میلی آمپر ساعتی دارد که می‌توان به محض خریداری، از آن استفاده کرد.

باتری‌های معمولی در زمانی که کامل شارژ نشوند، ظرفیت خود را از دست می‌دهند، اما باتری‌های شیائومی، اثر حافظه ندارند و نرخ ظرفیت مشخص شده را نگه می‌دارند.

زمانی که این باتری را به طور کامل شارژ کردید، دیگر نیازی نیست به مدت ۱ سال، آن را دوباره شارژ کنید. زیرا این باتری‌ها به مدت ۳۶۰ روز، بیش از ۸۰% انرژی خود را در صورت عدم استفاده، حفظ می‌کند و البته دقت فرمائید که باید شرایط اتاق، شرایط مناسب با دمای ۲۰ درجه سانتی گراد باشد.

دستگاه شارژ این باتری‌ها، قابلیت شارژ تمام باتری‌ها را به صورت همزمان دارد و توصیه می‌شود برای شارژ کردن این باتری‌ها، دستگاه شارژ مخصوص خودشان را خریداری کنید. هر باتری، نشانگر مخصوص خود دارد  و در زمانی که شارژ می‌شود، روشن خواهد شد و در صورت رخداد خطا، چشمک می‌زند و نخواهد سوخت. این شارژر، ۷ درجه محافظت را ارائه می‌دهد.

دمای توصیه شده برای استفاده از این باتری‌ها، از ۱۰- درجه سانتی‌گراد بوده و در دمای کمتر از آن، بسیار سریع‌تر دشارژ می‌شود. اما دقت فرمائید که این باتری‌ها تا دمای ۲۰- درجه سانتی گراد هم عملکرد مناسب ارائه می‌دهند.