شیائومی یوپین دماسنج مادون قرمز Bemcom را راه اندازی می کند

در مواجه و مبارزه با شیوع کرونا ویروس در چین،  شیائومی یک دماسنج مادون قرمز بدون تماس با ما راه اندازی کرده است. این دستگاه با نام دماسنج مادون قرمز Bencom Infrared می تواند با دقت اندازه گیری 0.2 درجه، خوانش دما را در مدت یک ثانیه انجام دهد. این دستگاه 169 یوان (24 دلار) قیمت دارد و ارسال آن از 26 فوریه آغاز می شود.

دماسنج های مادون قرمز ه عنوان بهترین ابزار برای اندازه گیری دقیق دمای بدن انسان رتبه بندی شده اند. دماسنج های مادون قرمز معمولاً از لنزهایی برای متمرکز کردن نور مادون قرمز از یک جسم بر روی آشکارساز موسوم به دماسنج استفاده می کنند. ترموپیل تابش مادون قرمز را جذب می کند و آن را به گرما تبدیل می کند. هرچه انرژی مادون قرمز بیشتر باشد ، ترموپیل گرمتر می شود. این گرما به برق تبدیل می شود. برق به یک مبدل ارسال می شود که از آن برای تعیین دما در هر دماسنج استفاده می شود. هرچه برق بیشتر باشد ، شیء داغ تر است. دماسنج مادون قرمز Bemcom مجهز به یک سنسور گرماپیله آلمانی Heiman با دقت بالا است.

برای خواندن دقیق و صحیح، دستگاه باید در فاصله ی 5 سانتی متری پیشانی قرار داشته باشد. اگر فاصله بیش از 5 سانتی متر باشد، هیچ خوانشی صورت نمیگیرد. دستگاه دارای صفحه ی نمایش و یک کلید تکی است که برای شروع اندازه گیری دما استفاده می شود. این گجت بعد از این که خواندن دما صورت بگیرد می لرزد. اگر دمای جسم اندازه گیری شده کمتر از 38 درجه باشد ، دستگاه یک مرتبه می لرزد. اگر دمای جسم اندازه گیری شده بیش از 38 درجه باشد، دستگاه سه مرتبه می لزرد و این نشان می دهد که شما ممکن است دچار سرماخوردگی و تب شوید.

صفحه نمایش یک صفحه نمایش LED کاملاً شفاف است که از حروف سفید در صفحه ی سیاه است. این کار خواندن را برای افراد کم بینا ممکن می سازد.

همچنین بخوانید: شیائومی، یک پنجم فروش تلویزیون در چین

جدا از دمای بدن، از دستگاه همچنین می توان برای اندازه گیری دمای چیزهای دیگر مانند دمای آب، دمای شیر و غیره استفاده کرد. علاوه بر این، دماسنج به صورت خودکار دماهای بالای 32 درجه را ذخیره می کند که در صورت نیاز به نظارت بر تغییرات ، می تواند مفید باشد.

این ارزشمند است که در اینجا ذکر شود که برای جلوگیری از خطاهای عملیاتی،  دماسنج مادون قرمز Bemcom همچنین دارای یک سنسور دمای داخلی و سنسور جبران دمای محیط کار است که می تواند به دستیابی به داده های دقیق اندازه گیری دما در محیط های مختلف کمک کند.