شیائومی می میکس فولد

مراسم معرفی محصولات شیائومی

در مراسمی که شیائومی با نام Mega Launch به تازگی برگزار کرد، شیائومی محصولات جدید زیادی را معرفی کرد. این مراسم به علت طولانی شدن و معرفی تعداد بالای محصولات در دو بخش انحام شد . آقای لی جون (مدیرعامل شیائومی) در ابتدای مراسم به فعالیت های 10 ساله گذشته خود اشاره کرد و بعد از آن هم شیائومی درباره برنامه های آینده شیائومی صحبت هایی را انجام داد.

در بخش بعدی مراسم، شیائومی اولین گوشی تاشو خود را معرفی کرد. این گوشی از لحاظ ظاهری مانند گوشی های تاشو ساسونگ و هواوی به سمت داخل تا می شود و در بخش بیرونی هم شاهد یک صفحه نمایش با کیفیت بالا هستیم.

گوشی می میکس فولد شیائومی | Xiaomi Mi Mix Foldبا معرفی این گوشی مشخص شد، که شیائومی می 11 اولترا تنها گوشی عجیب شیائومی با قابلیت های جدید نیست! شیائومی می میکس فولد به‌ حدی قابلیت جالب و جذاب دارد، که شاید صفحه‌ نمایش داخلی بزرگ این گوشی، مهم ترین قابلیت این گوشی به حساب نیاید. یکی از نکات اصلی و برجسته این گوشی استفاده از لنز مایع برای یکی از دوربین های پشتی آن می باشد، که برای اولین بار در تاریخ از لنز مایع در یک گوشی استفاده شده است.

صفحه نمایش می میکس فولد شیائومی | Xiaomi Mi Mix Foldصفحه نمایش گوشی شیائومی می میکس فولد

همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم گوشی شیائومی می میکس فولد دارای دو نمایشگر می باشد، صفحه نمایش داخلی آن دارای از نوع OLED می باشد. این صفحه نمایش 8.01 اینچی دارای رزولوشن 2480 در 1860 پیکسل و نسبت تصویر 4:3 با تراکم پیکسل 387 تصاویر را به نمایش میگذارد.

صفحه‌نمایش به کار برده شده در گوشی شیائومی می میکس فولد از استانداردهای +HDR10، DCI-P3 و دالبی ویژن پشتیبانی می‌کند، همچنین روشنایی عادی این صفحه نمایش 600 نیت و در حالت حداکثری به روشنایی 900 نیت می رسد.

صفحه نمایش به کار برده شده در این گوشی یکی از بزرگترین صفحه نمایش های به کار برده شده در گوشی های تاشو تا به امروز می باشد. بزرگی صفحه نمایش این گوشی باعث شده تا شیائومی حالت دسکتاپ را هم به این گوشی اضافه کند. برای استفاده از حالت دسکتاپ کافیه فقط با سه انگشت روی صفحه بکشید تا این حالت فعال شود. شیائومی دلیل خود برای انتخاب اندازه و وضوح این صفحه نمایش ترکیب بالاترین نسبت صفحه نمایش به بدنه را عنوان کرده که 75% برای فیلم های 9:16 می باشد.

نمایشگر می میکس فولد شیائومی | Xiaomi Mi Mix Foldشیائومی می میکس فولد از یک صفحه نمایش خارجی هم استفاده میکند، نمایشگر بیرونی 6.52 اینچ از نوع OLED می باشد، که دارای رزولوشن 2520 در 840 و پشتیبانی از دالبی ویژن و روشنایی 700 نیتی را به همراه دارد. در گوشه این صفحه نمایشگر یک حفره برای دوربین وجود دارد، همچنین در این صفحه نمایش 27:9 هست، که نسبتاٌ عریض می باشد.

صفحه‌نمایش خارجی شیائومی می میکس فولد نرخ نوسازی بیشتری در مقایسه‌ با صفحه‌ نمایش داخلی دارد. همچنین دارای نرخ نمونه برداری لمسی 180 هرتز می باشد، صفحه نمایش بیرونی از +HDR10 و دالبی ویژن هم پشتیبانی می‌کند.

 لولایی U شکل که برای شیائومی می میکس فولد طراحی شده است 27 درصد سبک ‌تر از لولای به ‌کاررفته در دیگر گوشی ‌های مشابه می باشد

صفحه نمایش دوم می میکس فولد شیائومی | Xiaomi Mi Mix Fold

شیائومی در آزمایش ‌های اولیه، می میکس فولد را 200 هزار بار بدون مشکل بازو بسته کرده و این مقاومت را به یک میلیون بار افزایش داده است

 

معرفی می میکس فولد شیائومی | Xiaomi Mi Mix Foldدوربین شیائومی می میکس فولد

شیائومی در این گوشی از یک جزیره برای جاگذاری دوربین ها استفاده کرده است، که بسیار شبیه به گوشی Mi 10S می باشد. تفاوت اصلی که وجود دارد در گوشی شیائومی می میکس فولد به جای 4 ماژول دوربین از 3 ماژول استفاده کرده است.

دوربین اصلی از حسگر 108 مگاپیکسلی ایزوسل HM2 سامسونگ با ابعاد 1/1.52 اینچی استفاده میکند، همانطور که قبلاٌ درباره حسگر ایزول سامسونگ HM2 صحبت کرده بودیم که می تواند هر 9 پیکسل مجاور را با هم ترکیب کند و ابعاد موثر پیکسل ها را به 2/1 میکرومتر برسد. دوربین بعدی از نوع فوق عریض با لنز f/2.4، که دارای زاویه دید 123 درجه ای می باشد، این حسگر 13 مگاپیکسلی با پیکسل های 1/12 میکرومتری است.

لنز مایع گوشی شیائومی می میکس فولددوربین بعدی از نوع تله فوتو هست، که از فناوری لنز مایع در این دوربین استفاده شده، که برای اولین بار در تاریخ از لنز مایع در یک گوشی هوشمند استفاده شده است. در این سیستم فیلمی منعطف با مایع شفاف پر شده که میتواند با بهره گیری از موتوری کوچک و دقیق شکل خود را تغییر دهد. این سیستم شبیه به چشم انسان عمل میکند. همچنین شیائومی گفته که مایع به کار رفته در این لنز در دمای منفی 40 تا مثبت 60 درجه هم بدون هیچ مشکلی کار میکند.

لنز مایع شیائومی می میکس فولدفناوری لنز مایع bionic

فناوری لنز مایع که در دوربین تله فوتو شیائومی می میکس استفاده شده، نسبت بزرگ نمایی اپتیکال را از 3 برابر تا 30 برابر تنظیم کند. به طوری که در حالت عریض فاصله کانونی این لنز به 80 میلی متر میرسد. لنز مایع شیائومی حداقل فاصله‌ ی فوکوس سه سانتی ‌متری دارد که میتواند در فاصله بسیار نزدیک از سوژه ها عکس ماکرو ثبت کند، حسگر هشت مگاپیکسلی در پشت این لنز مایع قرار گرفته است.

شیائومی برای کمک به افزایش کیفیت تصویر در همه دوربین ها، پردازنده سیگنال تصویری اختصاصی خود را با نام Surge C1 توسعه داده که طبق ادعای شیائومی فوکوس خودکار سریع تر، تعادل خودکار رنگ سفید و نوردهی خودکار ارائه می شود. این دومین تراشه داخلی شیائومی هست که از زمان معرفی پردازنده موبایل Surge S1 در Mi 5c از سال 2017 استفاده شده بود.

مشخصات گوشی شیائومی می میکس فولدمشخصات فنی شیائومی میکس فولد

شیائومی می میکس فولد از اسنپدراگون 888 استفاده میکند که به همراه حافظه رم 3200 مگاهرتزی از نوع LPDDR5 و حافظه ذخیره سازی  UFS 3.1 بهره می برد. باتری استفاده شده در این گوشی 5020 میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع 67 واتی همراه هست، که در گوشی های تاشو تا به حال استفاده نشده بود.

باتری وشارژ سریع گوشی می میکس فولد شیائومی | Xiaomi Mi Mix Fold

گوشی شیائومی می میکس فولد به 4 اسپیکر مجهز شده که به طور اختصاصی توسط شرکت هارمن کاردن تولید شده، استفاده از چهار اسپیکر خطی استریو باعث شده تا 40 درصد صدای قوی تر را در مقایسه با صدای می 10 پرو داشته باشد. شیائومی در این گوشی از یک  سیستم خنک کننده حرفه ای استفاده میکند که صرفاٌ روی تراشه تمرکز نمیکند و توانایی کاهش دما آنتن های 5G و شارژ سریع را هم به همراه دارد.

سیستم خنک کننده گوشی شیائومی می میکس فولدقیمت

شیائومی مدل ویژه از گوشی این گوشی را با نام Ceramic Special Edition عرضه میکند، در این مدل خاص دکمه ها به رنگ طلایی و پنل پشتی مشکی سرامیکی با حکاکی لیزری ارائه میشود.

مشخصات کامل می میکس فولد شیائومی | Xiaomi Mi Mix Foldگوشی شیائومی می میکس فولد در تاریخ 16 آوریل / 27 فروردین به بازار عرضه می شود. که در سه نسخه ارائه می شود:

  • 12 گیگابایت رم / 256 گیگابایت حافظه ذخیره سازی با قیمت 10000 یوان (1520 دلار)
  • 12 گیگابایت رم / 512 گیگابایت حافظه ذخیره سازی با قیمت 11000 یوان (1673 دلار)
  • 16 گیگابایت رم / 512 گیگابایت حافظه ذخیره سازی با قیمت 13000 یوان (1978 دلار)

با توجه به این که شیائومی برای اولین بار گوشی های تاشو را تولید کرده بسیار بالاتر از حد انتظار ظاهر شده و توانسته نظر مخاطبان را به خود جلب کند و کاملاٌ موفق عمل کرده است.

 


مطالب منتخب هفته

معرفی، مشخصات فنی و قیمت گوشی ردمی K40

معرفی، مشخصات و قیمت گوشی شیائومی می 11 لایت | MI 11 LITE

معرفی، مشخصات و قیمت گوشی ردمی K40 پرو و پرو پلاس

مشخصات تبلت شیائومی MI PAD 5 به بیرون درز کرد

معرفی، مشخصات و قیمت شیائومی می بند 6 | MI BAND 6

معرفی، مشخصات و قیمت شیائومی می 11 پرو | XIAOMI MI 11 PRO

قیمت، مشخصات و معرفی گوشی های سری ردمی نوت 10 گلوبال

معرفی،مشخصات و قیمت شیائومی می 11 اولترا | XIAOMI MI 11 ULTRA

تحریم شیائومی توسط آمریکا لغو شد


***برای اطلاع از اخبار جدید شیائومی با مجله شیائومی همراه باشید***