شیائومی تنها سازنده تلفن همراه نیست و در ۶ سال حضورش، از سازنده تلفن همراه هوشمند چینی به برندی تکامل یافته است که محصولاتش در تمام بخش‌های خانه هوشمند گسترده شده‌اند. چند سال پیش، شیائومی شروع به سرمایه‌گذاری سنگینی در برندهای فرعی برای محصولات خانه هوشمند مختلفی همانند «تصفیه‌کننده هوای هوشمند»، پاور بانک، کفش‌های هوشمند و غیره کرد و در مدت کوتاهی، رشد کرده و به یکی از بزرگ‌ترین نام‌های تکنولوژی در چین تبدیل شد.

حسگر اثر انگشت در پرچمدار شیائومی

mijia-featured-brand-image-1
با این حال، از میان محصولات بی‌شماری که توسط شیائومی منتشر شده، تنها تعدادی را خود این شرکت تولید کرده است. در حقیقت، بسیاری از محصولات شیائومی که برند Mi را در بازار دارند، توسط شرکت‌های دیگر تولید شده‌اند و بسیاری از آن‌ها سرمایه عظیمی از شیائومی دریافت کرده‌اند. با این وجود، با افزایش محصولات خانه هوشمند تولیدشده توسط شرکت‌های دیگر، ضروری شد که شیائومی محصولاتی را که خودش منتشر می‌کند، از محصولات ساخت دیگر شرکت‌ها متمایز کند. به همین دلیل است که این شرکت تصمیم گرفت از برند جدیدی به نام MIJIA پرده‌برداری کند که تمام محصولات اصلی را که تحت برند Mi منتشر می‌شوند، در بر بگیرد.

شیائومی و همه آنچه که باید بدانید

اگر مایلید بدانید که MIJIA چه معنی دارد، معنی آن به چینی «خانه هوشمند شیائومی» است. این لوگو یک پوشش است و شیائومی می‌خواهد حسی از اعتماد را از تصویر این برند ایجاد کند. جدای از تلفن‌های همراه هوشمند، تلویزیون‌ها و روترهای شیائومی، محصولات دیگر تحت برند MIJIA خواهند بود.
برای اینکه آمار و ارقامی در دست داشته باشید بهتر است بدانید که شیائومی تاکنون در بیش از ۵۵ استارت‌آپ سرمایه‌گذاری کرده است و ۲۹ تای آن‌ها از زیر مجموعه‌های این شرکت هستند. علاوه بر آن، دوتا از این استارت‌آپ‌ها درآمدی بیش از ۱ بیلیون یوان دارند.
این آمار و ارقام بسیار تحسین‌برانگیز است. پس از معرفی برند MIJIA، این شرکت اولین محصول خود را که پلوپز MIJIA نام دارد، تحت برند جدید منتشر کرد.
همه موارد برای شیائومی با برند جدید MIJIA و قدرت گرفتن برند MI، به خوبی پیش می‌رود.