سری 13 شیائومی “با همکاری لایکا” در بازارهای بین المللی عرضه شده است.

کمپانی شیائومی با عرضه سری 13شیائومی در 26فوریه 2023 توانست علاوه بر جلب نظر مشتریان خود ، نظر کارشناسان را نیز به خود جلب کند .

هدف شیائومی 13و شیائومی 13پرو از طریق همکاری های عمیق محصول بین شیائومی ولایکا به عنوان بخشی از مشارکت استراتژیک درفناوری تصویربرداری،ارائه تجربه ای جدید از عکاسی عکاسیر یا گوشی هوشمند یه کاربران بین المللی خود است.مدل های پرچم دار دوگانه مورد انتظار با افتخار با لایکا مهندسی شده اند و لنزهای نوری حرفه ای لایکا و همچنین مجموعه ای از قابلیت های محاسباتی و نرم افزاری پیشرفته را برای تکمیل یک تجربه معتبر لایکا ارائه میکنند.سایر ویژگی های ممتاز شامل جدیدترین Snapdragon 8 Gen2 و سیستم مدیریت باتری surge خود شیائومی است که عملکرد قدرتمندی را در همه زمینه ها تضمین میکند.
استیو مک کوری عکاس مشهور جهان که در تالار مشاهیر بین المللی عکاسی اولین دریافت کننده جایزه تالار مشاهیر است میگوید : ((من واقعاً تحت تاثیر سری 13 شیائومی هستم این یک تغییر واقعی بازی برای من است .سفیر لایکا درحالی که از اولین حضور بین المللی سری 13شیائومی ابراز هیجان کرد.شیائومی 13لایت نیزدر حین عرضه معرفی شد که تصویر برداری پرتره عالی و گزینه های عکاسی عالی گسترده را برای بزرگسالان و جوانان مشتاق ارائه میکند.
Steve McCurry by Charlie Gray.

عکاسی در سطح کارشناسی ارشد با سیستم دوربین مهندسی مشترک لایکا

تمام جنبه های سیستم دوربین شیائومی 13 و شیائومی 13پرو از سخت افزار و کیفیت تصویر گرفته تاطراحی UI/UX با همکاری لایکا برای ارئه یک تجربه عکاسی حرفه ای از گوشی های هوشمند ایجاد شده است .هر دوگوشی هوشمند مجهز به دوربین سه گانه  با لنز های نوری لایکا هستند.

Leica vario -summicron 1.19-2.2/14-75ASPH.سیستم دوربین در شیائومی 13پرو فواصل کانونی 14تا75میلی متر را پوشش میدهد و از دوربین اصلی با زاویه 23میلی متری با سنسور IMX989 فوق العاده بزرگ 1 اینچی ،یک دوربین تله فوتو شناور 75میلی متری و یک زاویه بسیار عریض 14میلی متری تشکیل شده است .دوربین سنسور IMX989 برای اولین بار در Xiaomi 12s ultra دیده شد و بزرگترین سنسوری است که تاکنون در گوشی های هوشمند گنجانده شده است .حسگر بزرگ با دامنه دینامیکی هوشمند از طراحی لنز شناور برای دستیابی به محدوده کانونی از 10سانتی متر تا بی نهایت استفاده میکند برای کادربندی پرتره های خیره ککنده و نمای نزدیک زیبا بسیار مناسب است.

در همین حال XIAOMI 13 دارای محدوده زوم اپتیکال 0.6x تا 3.2x میباشد و همچنین دارای لنز 75mm است .

شیائومی 13 و شیائومی 13پرو طیف گسترده ای از گزینه های تنظیم دقیق دوربین را ارائه میدهند تا هم شاترباگ ها و هم عکاسان حرفه ای را به وجد بیاورند.سیستم لنز اصلی  که یک ویژگی نرم افزاری است فاصله کانونی و عمق میدان بسیار خوبی را برای گرفتن پرتره های عالی فراهم میکند.کاربران همچنین میتوانند دوسبک عکاسی متمایز را انتخاب کنند -Leica Authentic look و Leica Vibrant Look که امکانات زیبایی شناسی را با تصاویر حفظ دقت و ارائه اشباع متوسط ارائه می دهد.با رابط کاربری جذاب و آسان برای استفاده ،از ویژگی های سرگرم کننده تر شامل فیلتر های لایکا ،واتر مارک لایکا و صدای شاتر کلاسیک لایکا میباشد.

با موتور تصویر برداری شیائومی ، شیائومی 13 و شیائومی 13پرو  قوی ترین قابلیت های عکاسی محاسباتی را در میان تمام پرچمداران شیائومی دارند.نه تنهاسرعت گرفتن عکس آن افزایش یافته است بلکه به دستگاه ها اجازه میدهد تا به طور خود کار روی سوژه های خاص در حال حرکت با شیائومی فوکوس کنند و تجربه کلی دوربین را بیشتر ارتقاءدهند.

 

هر دو گوشی هوشمند با ارائه بهینه سازی تصویر عالی ،امکان تنظیم دستی پارامتر های عکسبرداری را در حالت حرفه ای فراهم میکنند.

شیائومی 13پرو از دوربین 10بیتی Raw DNGو نمایه های رنگی ایجادشده توسط Adobe پشتیبانی میکند و فضای پس از ویرایش بیشماری را برای حرفه ای ها در Adobe photoshop و Adobe lightroom ایجاد میکند.

شیائومی 13 و شیائومی 13پرو نیز در فیلم برداری عالی هستند. ابزاری استثنایی برای فیلمبرداران سطح حرفه ای،هر دو دستگاه به کاربران اجازه میدهند با رنگ های زنده نسبت کنتراست واضح و جزئیاتن غنی ((ایجادDolby Vision)) ایجاد کنند، فیلم های فوق العاده شبانه 4Kضبط کنند و تثبیت کننده HyperOIS را برای فیلم برداری با کیفیت استثنایی ارائه دهند.

سرعت خیره کننده + عملکرد با Snapdragon®️ 8 Gen 2 و قابلیت اطمینان + قدرت با Xiaomi Surge

شیائومی 13 و شیائومی 13 پرو هر دو پلتفرم موبایل پیشرو Snapdragon 8 GEN2مجهز شده اند.با پردازش گرافیکی پیشرفته از طریق عملکرد GPU و راندمان انرژی به ترتیب 42 و 49درصد نسبت به نسل قبلی بهبود یافته است.در حالی که عملکرد و قدرت CPUراندمان به ترتیب 37درصد و 47 درصد بهبود یافته است .این عملکرد قدرتمند ،سهولت و سرعت را هنگام انجام کارهایی مانند عکاسی محاسباتی ،هوش مصنوعی بی درنگ و بازی تضمین می کند و در عین حال عمر باتری روزانه را افزایش می دهد.

این دستگاه ها همچنین از Wi-FI با سیستم اتصال موبایل Qualcomm fastconnect TM7800پشتیبانی می کنند.فناوری Multi-Linkهمزمان با باند بالا (HBS) شیائومی 13 پرو امکان اتصال چندگانه و هم زمان 5گیگاهرتز و 6گیگاهرتز را فراهم می کند و میتواند سرعت فوق العاده بالایی تا 5.8 گیگابایت در ثانیه را به همراه کاهش تأخیر و قابلیت شبکه عالی به دست آورد . از سوی دیگر شیائومی 13 دارای عملکرد دوباند هم زمان (mult-link (DBS است و قادر است تا سرعت شبکه تا 3.6 گیگابایت بر ثانیه را تحقق می بخشد.

شیائومی 13 و شیائومی 13پرو  به سیستم مدیریت باتری Xiaomi surge مجهز شده اند که از تراشه شارژ خود توسعه یافته surge شیائومی برای عمر طولانی تر و تجربه ارتقاء یافته استفاده میکند. شیائومی 13 مجهز به باتری 4500 میلی آمپر ساعتی با بالاترین چگالی انرژی تحت همین قدرت به راحتی در طول روز دوام خواهد آورد . همچنین از شارژ با سیم توربو شارژ67 واتی و توربو شارزبی سیم 50واتی پشتیبانی می کند. در همین حال شیائومی 13 پرو دارای باتری حتی بزرگتر 4820 میلی آمپر ساعتی با Hypercharge 120 واتی است که می تواند تنها در 19 دقیقه تا 100درصد شارژ شود.

پرچمدار ممتاز با طراحی مینیمالیستی و بهترین نمایشگر در کلاس 

هر دوشیائومی 13 و شیائومی 13پرو دارای یک زبان طراحی مینیمالیستی کاملاً جدید هستند که توانایی های فناوری قدرتمند آنها را برجسته میکند.

شیائومی 13 که در رنگ هاب کلاسیک وجذاب مشکی ،سفید و سبز فلورا موجود است از طراحی صفحه نمایش تخت شیک با لبه های تخت و طراحی پشتی منحنی 2.5 بعدی استفاده میکند. شیائومی 13 هر دو جذاب و راحت برای در دست گرفتن دارای نسبت صفحه نمایش به بدنه باورنکردنی 93.3 درصد و قاب ها و چانه 1.61 میلی متری فوق العاده نازک است. که تجربه تماشای باورنکردنی را به ویژه برای دستگاهی بااین اندازه ارائه میدهد.شیائومی 13 مجهز به صفحه نمایش بزرگ 6.36اینچی +AmoledFHD تضمین میکند که محتوا با دقت رنگ و روشنایی درجه یک با  E6Amoled با مصرف انرژی کمتر نمایش داده می شود.

از سوی دیگر شیائومی 13پرو دارای بدنه سرامیکی منحنی 3 بعدی برای ظاهری یکنواخت است که به خوبی به حالت دوربین منتقل می شود.در دورنگ سفید سرامیکی ومشکی سرامیکی عرضه میشوندو در دست گرفتن نیز دلپذیر است . این صفحه نمایش بزرگتر 6.73 اینچی با صفحه نمایش120هرتزی WQHD+AMOLED یک شگفتی واقعی است. به لطف موادE6یکسان می تواند به روشنایی تمام صفحه 1200نیت و حداکثر روشنایی 1900نیت دست یابد و همچنین رنگ های دقیق را با truecoloro خود نمایش دهد.صفحه نمایش با +Dolby vision، HLG،HDR10،HDR10 و هچنین پشتیبانی از Dolby Atoms این دستگاه یک تجربه سمعی و بصری واقعاً فراگیر را ارائه میکند. هردو دستگاه دارای IP68 مقاوت در برابر گرد وغبار و آب هستندکه محافظت بهینه و آرامش خاطر را تضمین می کنند.

شیائومی 13 لایت دارای تطبیق پذیری با دوربین های جلوی دوگانه برای علاقه مندان به شبکه های اجتماعی است. 

Xiaomi 13lite برای کاربران جوان گوشی های هوشمند که علاقه زیاد به ثبت سلفی ها ، داستان ها و صحنه های منحصر به فرد دارند طراحی شده است. این دستگاه مجهز به دوربین های جلوی دوگانه و ویژگی های نرم افزاری همه کاره است که به طور خاص برای رفع نیاز های آنها طراحی شده است.درحالی که دوربین جلوی 32مگاپیکسلی تصاویر شفافی را ثبت میکند دوربین جلوی 8 مگاپیکسلی به ارائه اطلاعات عمق اضافی برای بوکه هایی که ظاهر طبیعی در این پرتره های سلف دارندکمک میکند.این دستگاه که برای سازندگان مشتاق محتوای رسانه های اجتماعی ارزش افزوده است،ویژگی های مفید و سرگرم کننده مانند کادربندی پویا را نیز ارائه میکند که به طور هوشمند تعداد افراد در کادر را تشخیص میدهد،میدان دید را به طور خودکار تنظیم میکند ودر صورت لزوم بزرگ نمایی یا کوچک نمایی میکند.شیائومی 13لایت برای پشتیبانی از عملکرد های روزانه به پلتفرم موبایل قدتمند Snapdragon 7gen1،صفحه نمایش Amoled120هرتزی و قابلیت شارژسریع 67 واتی مجهز شده است.همه اینها در یک بسته 7.23میلی متری نازک و171گرم وزن پر عرضه می شودبا باتری4500میلی آمپر ساعتی حسی بی نظیر در دست و درعین حال حفظ قدرت روزانه طولانی مدت میدهد.