مقایسه مشخصات +Redmi Note 12 Pro درمقابل Realme 9Pro

سری جدید ردمی نوت 12 برای اولین بار عرضه شد و مانند سری قبلی،یک نسخه پرو پلاس هم را نیز شامل میشود.

البته این گوشی جزوه پرچمدارن کمپانی شیائومی نیست، و یک گوشی میان رده است . با این حال مشخصات بسیار خوبی دارد علاوه بر چیپست قدرتمند و دوربین بسیار عالی از فناوری شگفت انگیز شارژ قوی نیز پشتیبانی می کند.

در اوایل امسال برند Realme  یک میان رده خوب به نام Realme 9 ProPlus معرفی و وارد بازار کرد.

آیا بهتر است ردمی نوت 12 پرو پلاس یک  میان رده تازه معرفی شده را تهیه کنید یا بهتر است با هزینه کمتر و صرفه جویی در هزینه Realme 9ProPlus را خرید کنید.

در اینجا یک مقایسه کلی بین مشخصات اصلی Redmi Note 12 Pro Plus و Realme 9 Pro Plus می پردازیم.

طراحی و شکل ظاهر

Realme 9 Pro Plus یکی از معدود گوشی هایی که با یک طراحی بی نظیر و جالب وارد بازار شود، اگر پشت شیشه ای این گوشی را در زیر نور مستقیم خورشید قرار دهید، در چند ثانیه می تواند تغییر رنگ دهد. این گوشی نسبت به رقیب خود باریکتر و سبکتر و یک گوشی جمع و جورتر است.

بر خلاف ریملی که دارای فریم پلاستیکی است Redmi Note 12 Pro Plus دارای فریم آلومینیومی و همچنین پشت شیشه ای است.

علاوه براین دارای گواهی IP53 است که در برابر گرد وغبار و پاشش آب مقاوم است ، با این حال ضخیمتر و بزرگتر و وزن بیشتری دارد.

بنابراین اگه طراحی زیباتر و یک گوشی ارگونمیک تر میخواهید Realme 9 pro plus ،در غیر این صورت،اگر دنبال کیفیت ساخت بهتر و بدنه قویتر به سراغ ردمی نوت 12 پرو پلاس بروید.

صفحه نمایش

Redmi Note 12 Pro Plus دارای پیشرفته ترین نمایشگر OLED با اندازه 6.67 اینچی و رزولوشن فول اچ دی پلاس 1080 در 2400 پیکسل ،نرخ نوسازی 120 هرتز ، پشتیبانی از حداکثر روشنایی 900 نیت،وقادر به نمایش یک میلیارد رنگ و همینطور DolbyVision ,HDR10 میباشد.

+Realme 9pro یک صفح نمایش 6.4 AMOLED اینچی با رزولوشن فول اچ دی پلاس ،نرخ تازه سازی 90 هرتز،حداکثر روشنایی 600 نیت و حسگر اثر انگشت در صفحه نمایش میباشد. همانطور که میبینید روشنایی و بازتولید رنگ پایینتری دارد،ولی در سوی دیگر حسگر اثر انگشت آن که در زیر صفحه وجود دارد  برای حسگر ضربان قلب هم عمل میکند که این موضوع ربطی به کیفیت پنل ندارد.

مشخصات و نرم افزار

Redmi Note 12 Pro Plus در بخش سخت افزار قطعا قویتر از Realme 9 Pro Plus ساخته شده است . این دستگاه توسط پلتفرم موبایل جدید Cortex چیپست ساخته شده است ، با فرایند تولید 6 نانومتری با معماری هشت هسته ای متشکل از 2 پردازنده

Mediatek Dimensity1080 و با حداکثر فرکانس 2 گیگاهرتز و شش هسته Cortex A55 با سرعت 2.6 گیگاهرتز A78 تشکیل شده و 12 گیگابایت رم و پردازنده گرافیکی Mail G68 MC4 و حافظه داخلی 256 گیگابایت UFS 2.2 کار میکند.

Realme 9 ProPlus دارای یک چیپست پایینتر Cortex است ،که با معماری هشت هسته ای متشکل از دو پردازنده MediaTek Dimensity 920 5G با فرکانس 2 گیگا هرتز و شش هسته  Cortex A55 با فرکانس 2.5 گیگا هرتز A78 تشکیل شده است.

این دستگاه با حداکثر 8 گیگابایت رم و حداکثر 256 گیگابایت حافظه داخلی وارد بازار شده است.

نسخه سیستم عامل اجرایی اندروید هر 2 گوشی اندروید 12 میباشد.

دوربین

+Realme 9 pro دارای دوربین 3 گانه میباشد،

که لنز اصلی آن SONY IMX766 با وضوح 50 مگاپیکسل و دوربین دوم  فوق عریض با وضوح 8 مگا پیکسل و دوربین سوم ماکرو با وضوح 2 مگا پیکسل است.

Redmi note 12 Pro Plus هم مانند گوشی Realme از دوربین سه گانه بهره میبرد،

با این تفاوت که لنز اصلی آن با وضوح 200 مگا پیکسلی ساخت شرکت Samsung میباشد و مانند ریملی از دوربین دوم 8 مگاپیکسلی و دوربین سوم ماکرو 2 مگا پیکسلی بهره میبرد.

هر دو گوشی در دوربین سلفی با هم برابر هستند و از دوربین سلفی 16 مگا پیکسلی بهره می برند.

باتری

Redmi Note 12 Pro Plus عمر باتری طولانی تری به لطف باتری بزرگتر 5000 میلی آمپر خود دارد و همینطور به لطف شارژ سریع 120 واتی سریعتر شارژ می شود.

قیمت

+Realme 9Pro را میتوانید با قیمت حدودی 300 دلار و ردمی نوت 12 پرو پلاس را میتوانید با حدود قیمت 340 دلار در بازار جهانی خریدکرد.

که در اینجا قیمت Realme 9 ProPlus حدود 40 دلار پایینتر است.

نقاط مثبت و منفی ردمی نوت 12 پرو پلاس و ریملی 9 پرو پلاس

شیائومی ردمی نوت 12 پرو پلاس 

مثبت

  • باتری بزرگتر
  • چیپست بهتر
  • نمایش بهتر
  • شارژ سریعتر

منفی

  • دوربین عقب تحتانی

 

ریملی 9پرو پلاس 

مثبت 

  • تنطیمات دوربین بهتر
  • ابعاد کوچکتر و وزن سبکتر
  • تغییر رنگ پشت
  • سنسور ضربان قلب

منفی

  • چیپست پایین تر