شرکت شیائومی بیش از یک دهه است که تولید گوشی های هوشمند خود را آغاز کرده، در ابتدا این این شرکت به دلیل شباهت های زیادی که به اپل داشت توانست محبوبیت بالایی را بدست بیاورد و به اپل شرقی معروف شد. اکنون شیائومی قصد دارد با تولید گوشی های بالارده به جنگ شرکت اپل برود.

شیائومی یا اپل؟شیائومی یا اپل؟

یکی از بزرگترین تفاوت های شیائومی با اپل، قیمت پایین محصولات در کنار کیفیت و کارایی بالا می باشد. طراحی رابط کاربری MIUI شیائومی شباهت های زیادی را رابط کاربری ios اپل دارد؛ همین موضوع باعث شد که کاربران در سراسر جهان لقب اپل چینی را به شیائومی بدهند.

شرکت Xiaomi در سال 2021 به خوبی توانست رقبای خود، سامسونگ و اپل را به خوبی کنار بزند و بیش از سه ماه به مقام اول پرفروش ترین گوشی جهان برسد. شیائومی و اپل در تولید و تنوع محصولات هم تفاوت های زیادی دارند. شیائومی مجموعه عظیمی از محصولات را با برند خود و زیر برندهای دیگر مانند؛ ردمی، پوکو، بلک شارک، 1more، هایلو، QCY و … تولید می کند. در حالی که اپل همچنان محصولات خود را با یک برند تولید میکند و تعداد محصولاتش محدود‌تر از شیائومی می باشد.

رتبه اول پرفروش ترین گوشی جهان

شیائومی قصد دارد، در سال های آینده تهدید جدی برای شرکت اپل باشد. این شرکت با تولید گوشی های پرچمدار و بالارده میخواهد رقیب جدی برای شرکت اپل باشد.

لی جون مدیر شیائومی در پلتفرم رسانه اجتماعی Weibo گفت شیائومی تمرکز خود را بر روی  بخش گوشی های بالارده قرار میدهد و به طور مستقیم با اپل رقابت میکند. این شرکت قصد دارد خلاء برند هواوی را پر کند، اگر به یاد داشته باشید هواوی تنها شرکتی بود که توانست اپل را پشت سر بگذارد و حتی به برترین سازنده گوشی هوشمند جهان هم بسیار نزدیک شد. اما با تحریم آمریکا و پیامدهایی که برای شرکت هواوی درپی داشت باعث افت شدید فروش گوشی هواوی شد. هواوی هنوز هم فعالیت خود را ادامه میدهد، با این حال که دیگر شکوه قبل را ندارد.

شیائومی هواوی را پشت سر گذاشتشیائومی هواوی را پشت سر گذاشت

رقابت شدیدی بین شرکت های چینی برای گرفتن جایگاه هواوی در بازار وجود دارد. شیائومی نسبت به سایر شرکت ها قابلیت بیشتری برای گرفتن جایگاه هواوی دارد و راه سختی را برای پیشی گرفتن از اپل و سامسونگ باید طی کند. لی جون می گوید که هدف اصلی شیائومی اکنون تبدیل شدن به بزرگترین تولید کننده گوشی هوشمند جهان است. او معتقد است که این شرکت می تواند ظرف سه سال به هدف خود دست یابد. این بدان معناست که تا سال 2025، شیائومی می خواهد در تسلط بر بازار فراتر از سامسونگ و اپل باشد.

مدیر عامل شیائومیآقای لی جون افزود: «ما قصد داریم خود را به طور کامل از نظر تولید محصول و تجربه در برابر اپل محک بزنیم و در سه سال آینده به بزرگ‌ترین برند چینی تبدیل شویم»

مدیر عامل شیائومی افزود تولید گوشی های پرچمدار و رقابت با اپل در بخش تلفن های پیشرفته نوعی جنگ مرگ و زندگی است که شیائومی باید بر آن غلبه کند. شرکت اپل اکنون بر بازار گوشی های هوشمند جهان حکومت میکند. در سه ماهه چهارم سال 2021 شیائومی توانست به طور شگفت انگیزی به رتبه اول پرفروش ترین گوشی های دنیا برسد و در چین هم با کنار زدن برند Vivo موفق شد به رتبه اول برسد.

مدتی بعد در همان زمان، اپل به پرفروش ترین فروشنده گوشی های هوشمند در جهان تبدیل شد. اپل با تولید گوشی سری آیفون 13 توانست دوباره به رتبه اول پرفروش ترین ها برسد.

شیائومی برنده جنگ با اپل می شود‌آیا شیائومی برنده جنگ با اپل می شود‌

شیائومی با مشکلاتی مانند زنجیره تامین قطعات در سال های 2020 و 2021 که تاثیر زیادی را روی بیشتر شرکت ها گذاشته رو به رو شده بود، اما توانست به خوبی از بحران عبور کند و به شرکت اول پرفروش ترین گوشی در سه ماهه دوم سال 2021 تبدیل شود و آیفون را کنار بزند.

شیائومی اکنون برای تسخیر مجدد بازار و جذب مشتری بیشتر روی رابط کاربری MIUI خود تمرکز کند. شیائومی قصد دارد با جدا شدن از شرکت های دیگر چینی که گوشی های اندروید تولید میکنند به جنگ اپل و سامسونگ برود. این شرکت میخواهد در طی سه سال آینده حدود 20000 فروشگاه خورده فروشی در چین افتتاح کند و نزدیک به 16 میلیارد دلار در تحقیق و توسعه ظرف مدت 5 سال آینده سرمایه گذاری کند.

miui 13همانطور که میدانید، شیائومی به تازگی گوشی های شیائومی 12 و ردمی نوت 11 را رو نمایی کرده است و شیائومی گوشی Xiaomi 12 را رقیب جدی برای آیفون 13 اعلام کرده است.

به نظر شما شیائومی می تواند گوشی های هوشمندی تولید و عرضه کند که در این جنگ پیروز شود؟

 

*با عضویت در کانال تلگرام و اینستاگرام می همراه از جدیدترین اخبار شیائومی باخبر شوید*


مطالب پربازدید هفته

  1. آموزش ذخیره و انتقال مخاطبین به سیم کارت در گوشی شیائومی
  2. مقایسه دوربین شیائومی 12 پرو و آیفون 13 پرو، کدام بهتر است؟
  3. معرفی، مشخصات و بررسی گوشی شیائومی 12 و شیائومی 12 پرو
  4. معرفی برند وان مور و 3 نکته جالب در مورد 1MORE که نمی دانید
  5. معرفی برند HAYLOU آیا هدفون و ساعت هایلو ارزش خرید دارند
  6. آموزش بازیابی فایل های پاک شده از گوشی های شیائومی
  7. بهترین گوشی های گیمینگ شیائومی زیر 10 میلیون تومان
  8. مدیاتک یا اسنپدراگون؟ کدام پردازنده در گوشی های شیائومی بهتر هست؟
  9. لیست گوشی های شیائومی که اندروید 12 را دریافت می کنند
  10. راه حل زود تمام شدن باتری در گوشی شیائومی
  11. رابط کاربری MIUI 13 چه تاریخی عرضه می شود؟ قابلیت های جدید MIUI 13 چیست؟(به همراه لیست دریافت کنندگان)
  12. معرفی برند آمازفیت ، آیا ساعت AMAZFIT ارزش خرید دارد؟

***برای اطلاع از اخبار جدید شیائومی با مجله شیائومی همراه باشید***