شرکت اپل در مراسم شب گذشته به صورت رسمی از گوشی های سری آیفون 11 رونمایی کرد. این محصولات ضمن بهره مندی از یک پردازنده بونیکی A13، به پردازنده کمکی اپل R1 نیز مجهز شده اند که باعث می شود عملکرد فوق العاده ای را در بخش پردازش شاهد باشیم. آخرین ساعات روز 10 سپتامبر سال 2019، زمانی بود که شرکت اپل سرانجام سری 11 از آیفون های خود را در یک مراسم رسمی به علاقه مندان و کاربران معرفی کرد. این خانواده دارای سه عضو می باشد که آیفون 11 پرو مکس پرچمداراین خانواده و اپل محسوب شده که دارای عملکردی بالاتر از آیفون 11 و آیفون 11 پرو می باشد.

پردازنده کمکی در خانواده آیفون 11

آیفون 11 پرو مکس به عنوان پرچمدار این سری از محصولات اپل پس از مدت ها انتظار و داشتن شایعات فراوان معرفی شد. این گوشی هوشمند و به صورت کلی خانواده آیفون 11 از نظر طراحی و ظاهر تغییرات قابل توجهی نسبت به گذشته و تجربه نکرده و با همان زبان آشنای طراحی اپل تولید شده اند.

آیفون 11 پرو مکس همانند نسل گذشته خود به یک صفحه نمایش 6.5 اینچی OLED با نسبت تصویر 19.5:9 مجهز شده است. این گوشی هوشمند از قلم اپل پنسل پشتیبانی می کند که می تواند یک خبر خوشحال کننده و قدمی رو به جلو برای طرفداران این برند باشد. پردازنده قدرتمند A13 بایونیک وظیفه تامین قدرت پردازشی دستگاه را، همچون دیگر مدل های این خانواده برعهده داشته که با لیتوگرافی 7 نانومتری به تولید رسیده و قدرت بالایی را از خود به نمایش می گذارد. برطبق انتظارها این دستگاه به صورت پیش فرض با سیستم iOS 13 روانه بازار شده که البته برای تمامی مدل های سری 11 از آیفون ها یکسان است.

آیفون 11 پرو مکس در پنل پشتی خود، میزان یک دوربین سه گانه با دارای سنسورهای 12 مگاپیکسلی ،12 مگاپیکسلی و 12 مگاپیکسلی است. سنسورهای استفاده شده در این سه دوربین یکسان بوده و هنوز اطلاعاتی از نوع لنزها و دیافراگم آن ها اشاره ای نشده است. آیفون 11 پرو میکس، در کنار آیفون 11 به عنوان اولین گوشی های هوشمند تولید شده در شرکت اپل شناخته می شوند که به 6 گیگابایت رم اجرایی مجهز شده و در نسخه هایی با حافظه های داخلی 128 گیگابایت، 256 گیگابایت و 512 گیگابایت به دست کاربران خواهد رسید. همچنین لازم به اشاره است که برش بخش جلویی این دستگاه از دوربین سلفی سنسور 12 مگاپیکسلی میزبانی می کند که به نظر می رسد کیفیت بالایی داشته باشد. آیفون 11 پرو مکس به باتری 3500 میلی آمپر ساعتی مجهز شده که از فناوری شارژ سریع و همچنین شارژ وایرلس پشتیبانی کرده و با توجه به استفاده از پردازنده 7 نانومتری و سیستم عامل بهینه به نظر می رسد که شارژدهی خوبی داشته باشد. همچنین در این محصول نیز سیستم فیس آیدی مورد استفاده در این محصول در مقایسه با گذشته پیشرفت داشته و این توانایی را دارد که از فواصل دورتری چهره صاحب خود را نیز شناسایی کند.