شرکت شیائومی هر سال نسل جدیدی از دستبند تناسب اندام می بند خود را معرفی و عرضه می کند. در این بین قصد داشته بزودی نسل جدید دستبند خود را به نام Mi band 5 معرفی کند. گجت پوشیدنی که از ویژگی های بزرگی برخوردار بوده و باید آن دستبند تناسب اندام برجسته برند چینی دانست.
روز گذشته شیائومی اولین تیزر می بند 5 را منتشر کرده و همچنین در ویبو هم چند تصویر جدید منتشر شده که اطلاعات جدیدی ارائه می داد. در گذشته می بندها به شکل نامطلوبی شارژ می شدند، برای مثال کاربران می بند می بایست با حذف پنل صفحه نمایش و اتصال آن به داک شارژ، این دستبند را شارژ می کردند اما در نسل جدید قرار است با کمک شارژر مغناطیسی و از طریق پورت مستقیم شارژر، این گجت پوشیدنی شارژ شود.


مدتها بود که طرفداران می بند در انتظار افزودن این نوع شارژر بودند و در نهایت Mi band 5 با چنین ویژگی از راه خواهد رسید.

دستبند تناسب اندام Mi Band 4 NFC شیائومی

در طراحی کلی تفاوتی با می بند 4 چندان مشاهده نشده و بیشترین تغییر در زمینه نرم افزاری و سخت افزاری خواهد بود. به شکلی که امکانات بسیاری برای مخاطب رقم خواهد زد. گفتنیست NFC در نسخه چینی می بند 5 قرار دارد و مدتی بعد باید شاهد عرضه این نسخه در بازار جهانی باشیم.
عرضه می بند 5 در آینده نزدیک
شیائومی سابقه تولید دستگاه های ساخته شده با قیمت ارزان را دارد و سری دستگاه های ردیاب تناسب اندام Mi Band کاملاً منعکس کننده این ایده است. معمولاً Mi Bands با هزینه کمتر از 40 دلار در بازارها قابل تهیه است و نسبت به رقبا بسیار خوش قیمت محسوب می شود.
شیائومی Mi Band 3 و Mi Band 4 هر دو از پشتیبانی NFC برخوردار هستند اما فقط در چین این گونه است. شایعات اولیه حاکی از آن بوده که Mi Band 5 پشتیبانی NFC را برای سایر نقاط جهان خواهد داشت. با این حال ، طبق گزارشی از TizenHelp ، ممکن بوده این گونه نباشد. NFC هنوز هم ممکن است تنها به نسخه چینی اضافه شود و شامل نسخه جهانی نگردد.


درصورتی که Mi Band جدید NFC را در سطح جهانی بدست آورد ، ما مطمئن نیستیم که فقط سیستم Mi Pay Xiaomi را پشتیبانی خواهد کرد یا اینکه از طریق Google Pay قابل دسترسی است ، اما یک چیز قطعی است: دسترسی به پرداخت های بدون تماس Mi Band 5 برای بسیاری از ما بسیار مناسب خواهد بود.
بنابراین باید انتظار داشت که فناوری های کاربردی و قابل توجهی را در می بند 5 شیائومی شاهد باشیم. دستبندی که طرفداران بسیاری در انتظار عرضه آن هستند و گزینه معمولی تلقی نمی شود. گذشته از ردیابی سلامت ، ممکن است دو ویژگی جدید دیگر در راه شیائومی Mi Band 5 باشد. اولین مورد واقعا عالی است، که یک کنترل کننده دوربین است. از لحاظ تئوری ، شما می توانید از کنترلر برای فعال کردن دکمه دیافراگم روی دوربین تلفن هوشمند خود استفاده کنید یا از دوربین عقب به دوربین سلفی سوئیچ کنید. به عنوان مثال به شما امکان می دهد دوربین عکاسی تلفن خود را در حالی که در یک سه پایه است ، به کار گیرید.