معرفی SNAPDRAGON 888

کوالکام امسال به دلیل همه گیری کرونا اجلاس فناوری کوالکام اسنپدراگون را به صورت آنلاین برگزار میکند.

کوالکامدر این کنفرانس پردازنده پرچمدار Snapdragon 888 را معرفی میکند. Snapdragon 888 نام جدید Snapdragon 875 میباشد، که کوالکام نام “888” را برای این تراشه انتخاب کرده است.

دلیل انتخاب عدد “888” به جای “875” هم این هست که در چین عدد “888” یک عدد خوش شانس میباشد

 

مشخصات اسنپ دراگون 888هر وقت که کوالکام تراشه ی پرچمدار جدید خود را معرفی میکند، سازنده های گوشی هوشمند برای اینکه اولین بار از این تراشه در گوشی های هوشمند خود استفاده کنند با هم جنگ دارند.

پس از معرفی تراشه Snapdragon 888 مدیر عامل شیائومی آقای لی جون از قسمت رسمی Weibo خود استفاده کرد و خبر داد که شیائومی برای اولین بار از تراشه Snapdragon 888 در گوشی هوشمند Xiaomi Mi 11 استفاده میکند.

در این اجلاس اشاره شد که Snapdragon 888 در سال 2021 در دسترس قرار میگیرد تا در انواع گوشی ها، دوربین ها و دیگر دستگاه های هوشمند استفاده شود.

اسنپ دراگون 888

مشخصات فنی Snapdragon 888

Snapdragon 888 از معماری 1 x 2.84GHz (ARM’s latest Cortex X1 core) + 3 x 2.4GHz (Cortex A78) + 4 x 1.8GHz (Cortex A55) استفاده می کند و از گرافیک GPU Adreno 660  و  WiFi 6E و بلوتوث 5.2 پشتیبانی می کند.

Snapdragon 888 به عنوان آخرین سری Snapdragon 8 از مودم 5G نسل سوم کوالکام یکپارچه بهره می‌برد. همانطور که میدانید، گوشی‌هایی که از اسنپدراگون 865 استفاده میکردند، برای بهره‌گیری از فناوری 5G باید مودم مختص این فناوری را در کنار این تراشه تعبیه می‌کردند. اسنپدراگون 888 مجهز به مودم X60 میباشد که چند ماه قبل این مودم معرفی شد و فناوری ساخت 5 نانومتری در این تراشه استفاده شده؛ همچنین باید خاطرنشان کنیم این مودم از امواج میلی‌ متری و فرکانس‌های زیر 6 گیگاهرتز هم پشتیبانی می‌کند.

اسنپ دراگون 888

 

5G استفاده شده در این تراشه در سر تا سر جهان قابل استفاده می باشد و تمام سیم کارت های 5G را پشتیبانی میکند.

 

با توجه به 5 نانومتری بودن این مودم و اینکه به‌ صورت یکپارچه با تراشه ارائه می‌شود، پس اسنپدراگون 888 در زمینه‌ی فناوری 5G نسبت به نسل قبلی انرژی بسیار کمتری را مصرف میکند. علاوه بر بهبودهای مربوط به فناوری 5G، این تراشه مجهز به نسل ششم موتور عصبی است که از لحاظ مصرف انرژی و عملکرد این تراشه حرف بیشتری برای گفتن دارد. همچنین کوالکام در بهبود پردازنده گرافیکی هم عملکرد خوبی داشته که در ادامه به آن اشاره میکنیم.

 

گرافیک Snapdragon 888اتصال 5G در Snapdragon 888

به گفته کوالکام اسنپدراگون 888 بلاخره مودم 5G را به صورت داخلی همراه خود خواهد داشت. این درحالیست که در نسل های قبلی مودم 5G به عنوان تراشه ‌ای مجزا در کنار اسنپدراگون 865 قرار می‌گرفت. مودم جدید X60 کوالکام که در این تراشه قرار گرفته حالا از لیتوگرافی 5 نانومتری برای مصرف انرژی پایین‌تر در فرکانس sub-6Ghz و از نوع سریع‌ تر mmWave استفاده می کند. پس میتوانیم انتظار بهبودی در نگه داری شارژ را در گوشی های 5G داشته باشیم.

کوالکام همچنین پشتیبانی از WiFi 6E را نیز به همراه بلوتوث 5.2 به این تراشه آورده است

Snapdragon 888 گرافیک در Snapdragon 888

کوالکام می‌گوید اسنپدراگون 888 نسبت به نسل قبلی از نظر گرافیکی بهبود قابل توجهی داشته است. همچنین برای اولین بار درست مثل کارت‌های گرافیکی کامپیوتر، امکان آپدیت درایور گرافیکی نیز محیا شده. به این ترتیب بهینه ‌سازی‌های مربوط به بازی ‌های مهم و جدید می‌تواند پس از عرضه نیز به شکل نرم‌افزاری اعمال شود.

اسنپدراگون 888 برای پردازش‌های گرافیکی و بهبود عملکرد گیمینگ از نسل سوم قابلیت Elite Gaming برخوردار میباشد. همچنین، نسل جدید پردازنده‌ها کوالکام به ‌لطف موتور Spectra ISP، عملکرد محاسباتی تصویر پیشرفته‌ تری را ارائه می‌دهد.

ISP جدید به کاربران امکان می‌دهد عکس‌ها و فیلم‌ها را با سرعت 2.7 گیگاپیکسل ‌برثانیه یا به‌عبارت‌دیگر، 120 عکس را با وضوح 12 مگاپیکسل در هر ثانیه ثبت می‌کند که در‌مقایسه ‌با نسل گذشته، 35 درصد عملکرد سریع‌تری را ارئه می ‌دهد.

 

Snapdragon 888 اسنپ دراگونهوش مصنوعی در Snapdragon 888

کوالکام می‌گوید Snapdragon 888 از نسل ششم موتور هوش مصنوعی کوالکام استفاده می‌کند. این موتور جدید از پردازنده Hexagon با عملکرد 26 TOPS بهره می‌گیرد. این درحالیست که عملکرد موتور هوش مصنوعی نسل قبل 15 TOPS و عملکرد مشابه تراشه M1‌ اپل هم 11 TOPS اعلام شده است.

کوالکام از نسل ششم موتور Hexagon برای قدرت ‌بخشیدن به پردازش ‌های هوش مصنوعی استفاده کرده است. موتور هوش مصنوعی جدید 26 تریلیون عملیات‌برثانیه (26 TOPS) انجام می‌دهد که در مقایسه ‌با نسل قبلی‌ اش، در عملکرد و بهره‌ وری انرژی پیشرفت چشمگیری کرده است. پلتفرم هوش مصنوعی از نسل دوم میکروکنترلر Sensing Hub استفاده کرده است که پردازش‌های واقعیت افزوده (AR) را با انرژی کمتر و ویژگی ‌های بصری هوشمندتری انجام می‌دهد.

این پردازنده پرچمدار همچنین با موتور جدید نسل ششم ( AI ) ارائه می شود. پردازنده شش ضلعی جهش قابل توجهی در عملکرد هوش مصنوعی دارد.

شیائومی می 11پس ما باید منتظر استفاده شیائومی از Snapdragon 888 در گوشی Xiaomi Mi 11 باشیم و عملکرد Snapdragon 888 را در گوشی پرچمدار شیائومی مشاهده کنیم.

شیائومی می 11

**معرفی گوشی Xiaomi Mi 11 **


***برای اطلاع از اخبار جدید شیائومی با مجله شیائومی همراه باشید***